برنامه استانی نیروی متخصص ساسکاچوان در سال 2019

فهرست مطالب

برنامه استانی ساسکاچوان 2019 – همه چیز در مورد برنامه استانی نیروی متخصص ساسکاچوان در سال 2019 :

برنامه های مهاجرتی نیروی متخصص استانی کانادا یا همان Provincial Nominee Programs- International Skilled Worker ،

از جمله برنامه های مهاجرتی کانادا هستند که به اقامت دایم این کشور منتهی خواهند شد و روال کار این برنامه ها به این صورت است که ابتدا پرونده متقاضی بایستی در اداره مهاجرت یکی از استان های کانادا (با توجه به شرایط فرد) بررسی شده و به متقاضی نامینیشن (Nomination) یا نامزدی استانی داده شود و سپس فرد با استفاده از این مدرک واجد شرایط اقدام به منظور دریافت ویزای اقامت دایم کانادا خواهد شد. علاوه بر برنامه های اداره مهاجرت فدرال کانادا، استان های این کشور نیز برنامه های مهاجرتی مخصوص به خود را دارند.

در میان همه استان های کانادا، ساسکاچوان نیز دارای برنامه های متنوع مهاجرتی در سال 2019 می باشد که این امکان را برای بازه وسیعی از متقاضیان مهاجرت کانادا فراهم آورده است که از طریق یکی از این برنامه ها اقدام کرده و در نهایت به ویزای اقامت دایم کانادا برسند. در میان برنامه های مهاجرتی این استان، 2 برنامه بسیار پرطرفدار وجود دارد که زیر مجموعه برنامه نیروی متخصص (Skilled Worker) قرار می گیرند و با نام های نیروی متخصص ساسکاچوان زیر شاخه های اکسپرس اینتری EE و مشاغل مورد نیاز OID شناخته می شوند. این 2 برنامه از سال 2015 تا 2018 با توجه به شرایط اقدام بسیار مناسبی که ارایه کرده بودند و همچنین وجود سیستم First Come First Served متقاضیان بسیاری را به سوی خود و زندگی در استان ساسکاچوان جذب کرده و افراد زیادی موفق شدند از طریق این 2 برنامه به اقامت دایم کانادا دست یابند.

از اواسط سال 2018 اما روال کار برنامه های نیروی متخصص استان ساسکاچوان نیز به سمت و سوی جدول رده بندی و استخر متقاضیان تغییر یافت و مراحل اقدام در این برنامه ها نیز دقیقا مشابه برنامه های زیر مجموعه اکسپرس اینتری کانادا گردید. به این ترتیب که متقاضیانی که دارای سوابق کار در ناک های شغلی (NOC) زیر مجموعه 0، A , B هستند و همچنین سوابق کاری آن ها در جدول   مشاغل غیر قابل قبول استان ساسکاچوان  نیست ابتدا بایستی در جدول امتیاز بندی این برنامه ها حداقل امتیاز 60 را کسب کنند تا واجد شرایط تشکیل پروفایلی با نام علاقه نامه یا Expression of Interest شوند. سپس متقاضی بایستی پروفایل EOI خود را تشکیل داده و وارد استخر (جدول رده بندی) متقاضیان برنامه نیروی متخصص این استان شود. در این سیستم به هر متقاضی با توجه به شرایط خود مانند سن، تحصیلات، سوابق کاری، نمره زبان انگلیسی و فرانسه و دیگر فاکتورهای موجود امتیازی کل اختصاص داده می شود. اداره مهاجرت این استان هر ماه یک گزینش یا Draw را انجام داده و پروفایل هایی با امتیازات بالاتر در جدول رده بندی را انتخاب کرده و برای آن ها دعوتنامه برای اپلای یا Invitation to Apply ارسال خواهد کرد و به متقاضی 60 روز زمان داده می شود تا اپلیکیشن کامل خود را به صورت آنلاین در پروفایل خود سابمیت کند. سپس اداره مهاجرت این استان پرونده متقاضی را بررسی کرده و در صورت مثبت بودن این بررسی، به وی نامینیشن این استان (Nomination) اعطا خواهد شد. با در دست داشتن نامینیشن این استان، متقاضی واجد شرایط اقدام برای دریافت ویزای اقامت دایم کانادا خواهد شد و می تواند اپلیکیشن خود را برای بررسی در اداره مهاجرت فدرال کانادا (IRCC) ارسال کند.

در لینک های زیر می توانید مراحل اقدام در این برنامه استانی را در هر 2 شاخه مطالعه کنید:

مراحل اقدام برنامه اکسپرس اینتری ساسکاچوان

مراحل اقدام برنامه OID ساسکاچوان

تحلیل کلی برنامه استانی ساسکاچوان 2019:

در سال 2019 و تا امروز برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان در شاخه اکسپرس اینتری EE تعداد 1315 دعوتنامه برای اپلای (Invitation to Apply) صادر کرده است و در شاخه مشاغل مورد نیاز یا OID نیز 1789 دعوتنامه برای اپلای صادر شده است. نکته ای که کاملا مشخص است آن است که در ماه های ابتدای 2019 حداقل امتیازات دعوت شده از جدول رده بندی استان ساسکاچوان بسیار پایین تر بوده و شانس انتخاب شدن متقاضیان با امتیازات پایین تر نیز بالاتر بوده است، اما با گذشت زمان و با مشاهده دورهای گزینش بعدی این استان شاهد افزایش حداقل امتیازات بوده ایم تا جایی که در چندین گزینش (Draw) گذشته فقط متقاضیانی شانس دریافت دعوتنامه را داشته اند که یا در ساسکاچوان کار کرده اند، یا تحصیل کرده اند و یا در این استان اقوام و بستگان دارند. یکی از دلایل افزایش حداقل امتیازات انتخاب شده را می توان کاهش تعداد متقاضیان انتخاب شده دانست. به طور کل اگر رویه اداره مهاجرت استان ساسکاچوان به همین صورت ادامه پیدا کند می توان گفت که در ماه های پایانی سال 2019 شانس انتخاب شدن متقاضیان دارای پروفایل در سیستم EOI این استان و با امتیاز کل بین 60 تا 65 پایین خواهد بود و فقط متقاضیانی شانس بالاتری خواهند داشت که امتیاز کل آن ها بالای 65 می باشد.

در لینک زیر نیز می توانید امتیاز کل خود در جدول رده بندی را از طریق نرم افزار خودکار محاسبه امتیازات این برنامه محاسبه کنید. 

فرم ارزیابی امتیازات استان ساسکاچوان

برای اقدام در برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان در سال 2019 فرم ارزیابی مهاجرت تخصصی را تکمیل کنید. ما شرایط شما را ارزیابی کرده و با شما تماس خواهیم گرفت.

نویسنده: پیام پاک مهر

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

 

error: Content is protected !!