حقوق معلمان در کانادا چقدر است؟

فهرست مطالب

حقوق معلمان در کانادا چقدر است؟

معلمان در سرتاسر کانادا از جنبه­ های بسیاری وضعیت متفاوتی دارند. اما بزرگترین این تفاوت­ها میزان حقوق دریافتی آنهاست. بر اساس حقوق دریافتی و مزایای شغلی معلمان مدارس دولتی از وضعیت بسیار خوبی برخوردارند چرا که بیشترین دستمزد و مزایا را دریافت کرده و دو ماه از سال را کلاً تعطیل هستند. ناگفته نماند که در بعضی مناطق کانادا این معلمان بیش از 100,000 دلار در سال حقوق می­گیرند. حقوق یک معلم در کانادا بر اساس فاکتورهایی چون سابقه کار، میزان تحصیلات و مهارت تعیین می ­شود.

در ادامه 8 شهر کانادا بر اساس حقوق معلمان مدارس دولتی از پایین­ ترین مقدار تا بالاترین آنها فهرست شده­ اند.

 

  1. Montreal در استان Quebec

با وجود اینکه این شهر یکی از مدرن­ترین و برترین شهرهای کانادا محسوب می­شود حقوق یک معلم مدرسه دولتی در طول سال چیزی حدود 82,585 دلار می ­باشد. این مقدار تقریباً 25000 دلار کمتر از بالاترین حقوق معلمان مدارس دولتی در کانادا است و حتی با میزان حقوق معلمان مدارس دولتی شهر بعدی نیز اختلاف فاحشی دارد.

  1. ونکوور در استان British Columbia

Montreal تنها شهری نیست که به معلمان مدارس دولتی حقوق کمی پرداخت می ­کند. ونکوور نیز با اینکه شهر فوق ­العاده گرانی به حساب می ­آید تنها 89,810 دلار در سال به معلمان مدارس دولتی ­اش حقوق می ­دهد.

  1. Saskatchewan

با نگاهی به شهرهای مرکزی و غربی کانادا Saskatchewan در جایگاه بعدی بالاترین پرداختی سالانه به معلمان مدارس دولتی قرار دارد. این شهر با شهر بعدی خود یعنی Halifax از نظر حقوق معلمان مدارس دولتی اختلاف چندانی ندارد. معلمان مدارس دولتی در Saskatchewan به طور سالانه 93,433 دلار دریافت می ­کنند.

  1. Halifax در استان Nova Scotia

در این شهر معلمان مدارس دولتی با سابقه کار بیش از 9 سال مبلغی معادل 94,607 دلار در سال حقوق می­ گیرند.

  1. Greater Toronto Area در استان انتاریو

این شهر جایگاه چهارم را در لیست ما دارد. بر اساس آمار بالاترین حقوقی که به طور سالانه به یک معلم مدرسه دولتی اهل Greater Toronto Area پرداخت می­شود، معادل 96398 دلار می­ باشد.

  1. Edmonton در استان Alberta

مانند دیگر شهرهای کانادا Edmonton نیز عوامل کمی و کیفی زیادی را برای تعیین میزان حقوق معلمانش در مدارس دولتی در نظر می­گیرد. بالاترین دستمزد سالانه برای معلمان مدارس دولتی در این شهر 101,162 دلار است.

  1. Winnipeg در استان Manitoba

دومین شهر کانادا بر اساس حقوق سالانه معلمان مدارس دولتی به این معلمان سالانه 102,002 دلار پرداخت می­ کند.

  1. Nunavut

تقریباً در همه شهرها معلمان بر اساس سابقه کار خود حقوق می­ گیرند. اما هیچ شهری به اندازه شهر شمالی Nunavut که به معلمان با تجربه و مهارت خود سالانه 107576 دلار حقوق می­دهد به این مسئله بها نمی ­دهد.

صرف نظر از لیستی که در بالا مشاهده کردید، شهر Edmonton با حقوق سالانه 55,000 دلار به معلمان بدون سابقه کار خود برترین جایگاه را بر این اساس در کانادا دارد.  

منبع :  narcity
نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!