شرایط اخذ اقامت و مهاجرت به کانادا از سال 2019

فهرست مطالب

شرایط اخذ اقامت و مهاجرت به کانادا از سال 2019 

امروزه مهاجرت و شروع زندگی در کشوری دیگر به امری طبیعی در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کشور ما تبدیل شده است. تقریبا در هیچ محفلی نیست که صحبتی از مهاجرت و مخصوصا مهاجرت به کانادا در میان نباشد و با توجه به جامعه بزرگ ایرانیان مقیم کانادا می توان گفت هر خانواده مستقیم یا غیر مستقیم دوست یا خویشاوندی در کانادا دارد. این موضوع از یک طرف و این حقیقت که کانادا یکی از برترین کشورهای دنیا از نظر کیفیت زندگی است باعث افزایش روز افزون تمایل متقاضیان برای مهاجرت به این کشور شده است. کانادا را می توان یکی از بهترین مقاصد دنیا برای افراد متخصص ، سرمایه گذاران و دانشجویان دانست و دلیل آن هم چند فرهنگی بودن این کشور و وجود پایه ها و زیرساخت های فرهنگی قوی مهاجرین می باشد. علاوه بر آن، اقتصاد قوی و توسعه یافته، نزدیکی به ایالات متحده آمریکا و همچنین نیاز روز افزون این کشور به نیروی کار متخصص هم از جمله دلایل اصلی انتخاب کانادا به عنوان مقصد اول از سوی متقاضیان مهاجرت است.
حال باید دید متقاضی چه شرایطی را باید داشته باشد تا بتواند به این کشور مهاجرت کند. قبل از هر چیز بایستی منظور خود از مهاجرت را واضح تر بیان کنیم. در واقع به دلیل اینکه کانادا برنامه های مهاجرتی متعدد و ویزاهای مختلفی دارد باید مشخص شود که هدف اصلی متقاضی چیست. آیا متقاضی با هدف بازدید کوتاه مدت قصد دارد به کانادا سفر کند؟ یا قصد دارد در این کشور به مدت زمانی محدود درس بخواند و یا کار کند؟ آیا متقاضی قصد دریافت اقامت دائم کانادا را دارد و تمایل دارد زندگی جدیدی را در این کشور شروع کند؟

شرایط اخذ اقامت و مهاجرت به کانادا از سال 2019 به بعد
در حقیقت پس از مشخص شدن هدف اصلی متقاضی از مهاجرت به این کشور می توان شرایط مهاجرت به کانادا را برای وی تعیین کرد. به طور کلی در برنامه های متعدد مهاجرتی کانادا و به منظور واجد شرایط شدن بایستی فاکتورهای زیر را در نظر گرفت:
• سن متقاضی
• تحصیلات متقاضی
• سطح زبان متقاضی
• سوابق کاری متقاضی
• وجود اقوام و خویشاوندان نزدیک در کانادا
• دارایی های و توانایی های مالی متقاضی
لازم به توضیح است که فاکتورهای بالا تنها بخشی از پارامترهای مهم بررسی شرایط مهاجرت به کانادا برای هر متقاضی است. در واقع فاکتورهای دیگری نیز در بسیاری از برنامه های مهاجرتی و ویزاهای این کشور تاثیر گذار خواهند بود. به عنوان مثال برای متقاضیانی که قصد دارند از طریق برنامه های نیروی متخصص (Skilled Worker) یا برنامه های زیر مجموعه اکسپرس اینتری به کانادا مهاجرت کنند فاکتور سن، زبان و سوابق تحصیلی و کاری بسیار حائز اهمیت خواهد بود و برای متقاضیان سرمایه گذاری در کانادا سوابق کاری و مدیریتی، دارایی ها و توانایی های مالی بسیار مهم خواهد بود. افرادی که تمایل دارند در کانادا تحصیل کنند بایستی مواردی مانند سن، سطح زبان، سطح تحصیلات، رشته تحصیلی انتخابی و وابستگی های مالی و شغلی را در نظر بگیرند و افرادی که هدفشان دریافت ویزای توریستی کاناداست باید توانایی های مالی و تاریخچه مسافرت های خارجی قبلی خود را مد نظر قرار بدهند.
همان گونه که مشاهده می شود شرایط مهاجرت به کانادا بسته به برنامه مهاجرتی و نوع ویزا کاملا متفاوت بوده و بایستی ابتدا شرایط هر فرد به دقت توسط وکیل یا مشاور رسمی مهاجرت کانادا بررسی شده و بهترین برنامه های مهاجرتی به متقاضی معرفی شود.

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!