10 غذای کانادایی که حتماً باید امتحان کنید

فهرست مطالب

10 غذای کانادایی که حتماً باید امتحان کنید

از سوپ نخود فرنگی سنتی کانادایی تا دسرهای محبوب این منطقه، اگر می­ خواهید با خوشمزه­ ترین غذاهای کانادایی و بهترین مکان­ هایی که می­ شود پیدایشان کرد آشنا شوید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

  1. پوتین (Poutine)

پوتین یکی از بیشمار غذاهای کانادایی – انگلیسی، غذایی منحصر به فرد و کمی عجیب است. چندین شهر در Quebec این غذا را سرو می­ کنند و معتقدند که پیشینه ی این غذا به دهه 1950 برمی ­گردد. پوتین ترکیبی از سیب ­زمینی سرخ ­شده، پنیر و آب گوشت می ­باشد. تقریباً هر رستوران و غذاخوری در کانادا پوتین را در منوی خود جای داده ­است و هر ساله فستیوال پوتین نیز در شهرهای مختلف کانادا برگزار می ­شود.

  1. بیکن کانادایی (Canadian Bacon)

این غذا در کانادا به Peameal Bacon نیز معروف است و از گوشت بدون استخوانی که در آرد ذرت غلطانده شده تهیه می­ شود. Carousel Bakery در St. Lawrence Market در تورنتو معروف­ترین مکانی است که این غذای فوق­ العاده را سرو می کند.

  1. سزار (Caesar)

سزار که در سال 1969 توسط مدیر رستوران Calgary به کانادا وارد شد به یکی از محبوب­ترین نوشیدنی­ ها در این کشور تبدیل شده ­است. این نوشیدنی ترکیبی از آب سبزیجات، ودکا، خردل و چاشنی نمک می ­باشد. رستوران Score on Davis این نوشیدنی را به همراه یک وعده غذایی سزار ارئه می­ دهد.

  1. بیورتیلز (Beaver Tails)

تاریخچه این غذا به سال 1978 برمی­ گردد. این غذای خوشمزه در واقع خمیر پخته شده­ ایست که در موادی چون کره بادام ­زمینی و یا نوتلا غلطانده شده­ است. Vancouvers Grouse Mountain و Halifax Waterfront بهترین مکان­های سرو این غذا می­ باشند.

 

  1. پیتزای کانادایی (Canadian Pizza)

این غذا که معمولاً به اسم Ron Telesky Canadian Pizza در منوی رستوران­ ها معرفی می ­شود از موادی چون توفوی تنوری، انبه، بادام­ زمینی، فلفل قرمز، پنیر یونانی و پنیر موزارلا و بسیاری مواد متنوع دیگر تهیه می ­شود. علاوه بر سراسر کانادا رستوران­ های برلین در آلمان نیز به شدت از این غذا استقبال می کنند.

  1. تارت کره­ای (Butter Tarts)

نوع سنتی این تارت به اواخر قرن 19 برمی گردد. این تارت ترکیبی از کره، شکر و تخم ­مرغ زده ­شده است که در یک قالب نازک شیرینی قرار گرفته ­است. تقریباً همه نانوایی ­ها و کافی ­شاپ ­ها در سراسر کانادا این غذا را سرو می ­کنند.

  1. Nanaimo Bars

این دسر سه لایه وسوسه انگیز که روکشی از کره وانیلی  و شکلات دارد، به سال 1952 برمی ­گردد. در سال 1953 یک آشپز دستور تهیه این دسر را در کتاب خود با این نام منتشر کرد. در سال 1985 مسابقه ­ای برای سرو بهترین نوع از این غذا برگزار شد و Joyce Hardcastle برنده این مسابقه شد.

  1. سوپ نخود فرنگی (Split Pea Soup)

این سوپ کانادایی – فرانسوی از گوشت و نخودفرنگی پوره شده به همراه سبزیجات تازه تهیه می ­شود. Miron Habitant Pea Soup بهترین مکان سرو این غذای سنتی می­ باشد.   

  1. Tourtiere

تاریخچه این غذای کانادایی – فرانسوی به سال 1600 برمی­ گردد. این غذا درواقع گوشت خوک، گوساله و گاهی ماهی ­است که با سبزیجات و چاشنی فلفل طبخ می­ شود. معروف­ترین رستوران سرو این غذا Aux Ancient Canadiens است که در استان Quebec واقع شده ­است.

 

  1. کچاپ (Ketchup)

شاید این یک غذا نباشد اما در کنار چیپس وعده لذیذی است که مورد استقبال کانادایی ­ها قرار گرفته ­است. در نظرسنجی که از مشتریان غذاخوری­ های مختلف انجام گرفته طعم کچاپ و چیپس بهترین مزه مورد علاقه مردم شناخته شده ­است. این سس تقریباً در همه غذاخوری ­ها سرو می ­شود.  

 

منبع : readersdigest

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!