دولت کانادا اعلام کرده که در سال 2018 بیش از 92000 متقاضی از طریق سیستم اکسپرس اینتری اقامت دایم کانادا را به دست آورده اند.

فهرست مطالب

دولت کانادا اعلام کرده که در سال ۲۰۱۸ بیش از ۹۲۰۰۰ متقاضی از طریق سیستم اکسپرس اینتری اقامت دائم کانادا را به دست آورده اند.

این رقم نسبت به سال قبل 41 درصد افزایش یافته ­است.این میزان از افزایش پذیرش با خط­ مشی دولت کانادا در افزایش پذیرش متقاضیان اقامت هم­سو و از طریق سه برنامه مهاجرتی سیستم اکسپرس اینتری شامل برنامه نیروی کار متخصص فدرال، برنامه نیروی فنی و حرفه ­ای فدرال و برنامه تجارب کانادا صورت می­ گیرد. برنامه مهاجرت به کانادا از طریق یک ایالت خاص یا همان PNP نیز بخشی از این پروژه محسوب می­ شود.

سیاست افزایش پذیرش مهاجر کانادا که توسط سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می ­شود در سال 2018 قویاً عملی شد و بر طبق اظهارات متخصصان، این روند رو به افزایش تا سال 2021 نیز ادامه دارد. پذیرش از طریق سیستم PNP نیز که تا سال 2018 شامل حال 55000 نفر شده ­است، هر ساله رو به افزایش می­ رود.

متقاضیان هر یک از این برنامه­ ها وارد سیستم اکسپرس اینتری شده و بر اساس امتیاز خود در سیتم امتیاز دهی CRS در این سیستم شرکت می­ کنند. سیستم امتیازدهی CRS فاکتورهایی چون سن، تحصیلات، سابقه کار حرفه ­ای و مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه که هر دو زبان رسمی کانادا می ­باشند را در نظر می­ گیرد. کسانی که بالاترین امتیاز را در این سیستم کسب کنند در قرعه کشی این سیستم که هر دو هفته یکبار انجام می­ شود شرکت داده می­ شوند و در صورت برنده ­شدن در این قرعه­ کشی دعوتنامه دولت کانادا را دریافت می ­کنند. آمار نشان می­دهد که در سال گذشته دارندگان مدرک مهندسی نرم ­افزار رتبه اول را در دریافت دعوتنامه (ITA) به دست آورده ­اند. تحلیل­گران سیستم ­های اطلاعاتی و مشاوران فنی در جایگاه دوم و برنامه­ نویسان کامپیوتر در رتبه سوم پذیرفته­ شدگان این سیستم قرار دارند.

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!