نکات مهم در تهیه بلیط هواپیما برای سفر به کانادا

فهرست مطالب

نکات مهم در تهیه بلیط هواپیما برای سفر به کانادا

اگر ویزای کانادا را در دست دارید و درصدد تهیه بلیط هواپیما برای سفر به کانادا می باشید و یا برای برنامه های مهاجرتی کانادا و یا تحصیل در این کشور اقدام کرده اید و در انتظار ویزای خود هستید، مطلب امروز من در مورد برخی نکات مهم تهیه بلیط هواپیما می تواند برای شما مفید باشد. در خرید بلیط هواپیما به مقصد کانادا بایستی به نکات زیر توجه کرد:

  • اولین و مهم ترین نکته ای که بایستی به آن توجه کنید آن است که آیا بلیط پرواز را یک طرفه باید تهیه کنید یا رفت و برگشت؟ به طور کلی اگر با ویزای توریستی/ویزیتوری به کانادا سفر می کنید بایستی بلیط خود را رفت و برگشت (Round-Trip Ticket) تهیه کنید زیرا ممکن است در لحظه ورود و در فرودگاه، افسر مرزبانی کانادا این موضوع را مورد سوال قرار دهد و اگر بلیط شما یک طرفه و بدون برگشت باشد و افسر مرزبانی این موضوع را متوجه شود تصور می کند شما قصد بازگشت نداشته و قصد دارید در کانادا بمانید و همین موضوع ممکن است دردسرهای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد و در برخی مواقع منجر به اخراج از کانادا گردد. اگر ویزای تحصیلی یا کار را در دست دارید می توانید فقط بلیط رفت (One Way) را تهیه کنید. البته پیشنهاد می کنم افرادی که برای دوره های کوتاه مدت تحصیلی بین 8 ماه تا 1 سال به کانادا سفر می کنند حتما بلیط را رفت و برگشت تهیه کنند و اگر قصد ادامه دادن بیشتر تحصیل در کانادا را داشتند از داخل خاک کانادا بلیط برگشت خود را کنسل کنند.
  • افرادی که با ویزاهای بلند مدت و ویزاهای اقامت دایم به کانادا سفر می کنند نیازی به خرید بلیط برگشت نخواهند داشت و فقط می توانند بلیط یک طرفه را تهیه کنند.
  • پیشنهاد می شود قبل از انتخاب خط هوایی خود برای سفر به کانادا، در مورد قوانین خط هوایی برای میزان بار مجاز قابل حمل برای مسافرین آگاهی کسب کنید.
  • اگر پرواز شما در کشوری اروپایی یا آسیایی توقف دارد حتما به زمان توقف دقت کنید. ترجیحا زمان توقف (Layover) خود در کشور میانه راه را طوری تنظیم کنید که زمان کافی برای Transit و تغییر هواپیما و عبور از چک امنیتی را داشته باشید.
  • اگر حیوان خانگی دارید حتما از قوانین و مقررات کانادا و همچنین خط هوایی مورد نظر برای سفر حیوان خانگی اطلاع حاصل کنید. برای انتقال هرگونه حیوان خانگی شما بایستی مدارک خاصی را تهیه کنید.
  • اگر پرواز شما در خاک کانادا ابتدا در شهر دیگری توقف دارد در نظر داشته باشید که چمدان های شما ممکن است در اولین فرودگاهی که در کانادا فرود آمدید به شما تحویل داده شود. مثلا افرادی که از برنامه های استانی مانند برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان به کانادا مهاجرت می کنند و پرواز آن ها ابتدا در کانادا در شهرهایی مانند تورنتو فرود می آید، در همان فرودگاه تورنتو چمدان های خود را بایستی تحویل گرفته و دوباره تحویل خط هوایی داخلی کانادا دهند.
  • پروازهای کانادا از ایران یا از طریق توقف ترکیه و اروپا انجام می شود و یا از از طریق توقف در کشورهای عربی مانند امارات و قطر. اگر خطوط هوایی کشورهای عربی را انتخاب کرده باشید به این موضوع توجه داشته باشید که مدت پرواز شما از این کشورها به مقصد کانادا ممکن تا 15 ساعت بدون توقف به طول بینجامد.
  • فرزندان زیر 18 سال برای سفر تنهایی به کانادا نیاز به رضایت نامه رسمی والدین دارند و باید فرم های مخصوص رضایت نامه اداره مهاجرت کانادا را تکمیل کنند.
  • در انتخاب صندلی خود در هواپیما دقت کافی را به خرج دهید. گاهی اوقات انتخاب صندلی نامناسب در پروازهای طولانی مدت مانند پرواز به کانادا می تواند سفر را برای شما بسیار خسته کننده و سخت سازد مخصوصا اگر دارای فرزند خردسال هستید. شما می توانید با راهنمایی آژانس مسافرتی که بلیط را تهیه می کنید و یا با مراجعه به صفحه Fleet در وبسایت خطوط هوایی از چگونگی صندلی های انتخاب شده آگاهی کسب کنید.
  • پیشنهاد می شود برای پرواز افراد کهنسال مانند والدین و پدر و مادر بزرگ ها حتما از ولیچر و کمک های فرودگاهی که خطوط هوایی ارایه می دهند استفاده نمایید.
  • در پروازهای داخلی و معمولی کانادا تقریبا خدمات و سرویس رایگانی وجود ندارد، وعده غذایی رایگان سرو نمی شود و حتی برای هندزفری نیز بایستی هزینه کنید.

 

نویسنده: پیام پاک مهر

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

بیشتر بخوانید :

ویزای کار کانادا

پادکست ویزای ویزیتوری کانادا

برنامه استارت آپ کانادا

error: Content is protected !!