معرفی اصطلاحات مفید کردیت کارت و سیستم بانکی کانادا

فهرست مطالب

همین الان فرم ارزیابی رایگان  پیرسوک رو تکمیل کن و در کمترین زمان ممکن به کانادا مهاجرت کن!

معرفی اصطلاحات مفید کردیت کارت و سیستم بانکی کانادا

Available Credit

میزان باقی مانده کردیت شما در کردیت کارت

Statement Balance

صورتحساب کل  بدهی شما به بانک یا موسسه مالی

Statement Date

تاریخی که صورتحساب شما صادر شده است

Current Balance

میزان بدهی کلی شما در تاریخ امروز

Payment Due

تاریخی که بانک به عنوان مهلت نهایی پرداخت بخشی از صورتحساب و یا حداقل میزان قابل پرداخت (Minimum Payment) در نظر گرفته است.

Minimum Payment

حداقل میزان قابل پرداخت از صورتحساب

Credit Limit

مقدار کل کردیت موجود در کارت

Grace Period

فاصله زمانی بین تاریخ صدور صورتحساب کردیت کارت و مهلت نهایی پرداخت (Payment Due) که معمولا حداقل 21 روز است.

Credit Report

گزارشی که تاریخچه کلی کردیت شما را در بردارد. این تاریخچه شامل کلیه بدهی های شما به صورت کردیت و وام از بانک ها یا موسسات مالی است.

Payee

فرد، شرکت، حساب بانکی یا وام بانکی که قرار است وجهی را به آن منتقل کنید. مثلا اگر شما وامی از بانک دریافت کرده اید و قصد دارید از حساب خود در یک بانک دیگر ماهیانه مبلغ بازپرداخت را منتقل کنید می توانید آن وام مورد نظر را به عنوان Payee انتخاب کنید.

Cash Back

برخی کردیت کارت ها به شما این امکان را می دهند که در ازای خریدهایی که انجام می دهید (مانند خرید مایحتاج روزمره از سوپرمارکت ها) امتیاز بگیرید و هنگامی که این امتیازات به حدی رسید به شما مقداری کردیت را بازخواهد گرداند. در واقع بوسیله این امتیازها بر روی خرید شما مقداری تخفیف داده می شود.

همین الان فرم ارزیابی رایگان  پیرسوک رو تکمیل کن و در کمترین زمان ممکن به کانادا مهاجرت کن!

Cash Advance

شما می توانید تا سقف Available Credit خود یا کردیت باقی مانده در کردیت کارت خود از دستگاه های ATM پول نقد دریافت کنید. به این کار Cash Advance گفته می شود. البته باید در نظر داشته باشید که ممکن است با توجه به قوانین بانک یا موسسه مالی خود مجبور به پرداخت سود بالایی برای این کار باشید.

TFSA

نوعی حساب پس انداز Savings است که به شما این امکان را می دهد در صورت نگه داشتن مقدار ثابتی پول در آن، سود دریافت کنید. بزرگترین مزیتی که این حساب دارد این است که معاف از مالیات است و بانک به واسطه سپرده شما از شما مالیاتی دریافت نمی کند. البته بایستی بدانید که در کانادا سود حساب های پس انداز بسیار پایین است.

RRSP

با این برنامه و حساب می توانید برای بازنشستگی خود پول ذخیره کنید. در واقع شما ذره ذره پول در این حساب قرار می دهید و پس از چندین سال و بعد از بازنشسته شدن می توانید از آن برداشت کنید. در این برنامه هم شما مشمول معافیت ها و یا تخفیفات مالیاتی خواهید شد.

Safe Deposit Box

همان صندوق بانک است که می توانید از بانک ها اجاره کنید و تمامی اسناد مهم، طلا و جواهرات و کلیه متعلقات گران بها را در آن نگهداری کنید.

نویسنده: پیام پاک مهر

همین الان فرم ارزیابی رایگان  پیرسوک رو تکمیل کن و در کمترین زمان ممکن به کانادا مهاجرت کن!

error: Content is protected !!