10 کار که باید پس از ورود به کانادا به عنوان دانشجو انجام دهم

فهرست مطالب

10 کار که باید پس از ورود به کانادا به عنوان دانشجو انجام دهم

سالانه افراد زیادی با مجوز تحصیلی و برای تحصیل وارد کانادا می شوند و یکی از مهمترین و هیجان انگیزترین دوران زندگی خود را رقم می زنند. بسیاری از دانشجویان پس از ورود به این کشور دچار سردرگمی شده و از اقداماتی که باید به عنوان تازه وارد انجام دهند اطلاع کافی ندارند. همین موضوع گاهی اوقات منجر به صرف هزینه های اضافی زیادی برای دانشجو خواهد شد. در این مطلب قصد دارم 10 اقدام مهم و حیاتی که دانشجو پس از ورود به کانادا و در روزهای اول انجام دهد را معرفی کنم.
1- دریافت مجوز تحصیلی (Study Permit) و شماره بیمه اجتماعی SIN به محض ورود
2- اجاره محل زندگی برای کوتاه مدت (با وجود جامعه گسترده ایرانیان در کانادا حتی می توان این کار را از ایران و قبل از سفر به کانادا انجام داد)
3- مراجعه به کالج یا دانشگاه محل تحصیل و انجام مراحل ثبت نام، بازدید از پردیس (Campus) کالج یا دانشگاه و شناخت تمامی محوطه و همچنین مراجعه به کتابخانه و بخش خدمات دانشجویی (Student Services)
نکته مهم: در بسیاری از کالج ها یا دانشگاه های کانادا خدمات بسیار زیادی برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده، از خدمات خانه یابی گرفته تا ارایه تخفیف های مختلف برای سیستم حمل و نقل، استفاده از امکانات ورزشی و باشگاه، ارایه مشاوره های مختلف در مورد کاریابی و زندگی در کانادا
4- خرید کارت ماهیانه دانشجویی سیستم حمل و نقل شهری
5- خرید سیم کارت و اشتراک اینترنت تلفن همراه
نکته مهم: هزینه های اینترنت تلفن همراه در کانادا زیاد است اما اپراتورهای (Provider) ارزان بسیاری وجود دارد که برای دانشجویان پلن های مختلفی با تخفیف دانشجویی ارایه می دهند مانند Freedom یا Wind و یا Kodoo . بعضی از اپراتورها نیز که مناطق وسیعی از کانادا را پوشش می دهند نیز گران هستند مانند Bell, Telus, Rogers
6- باز کردن حساب بانکی مخصوص دانشجویان با تخفیف های گوناگون و درخواست کردیت کارت
7- جستجو برای یافتن محل دایم برای زندگی
8- پس از اجاره دایم مسکن، افرادی که فرزند محصل دارند بایستی به ناحیه آموزش و پرورش شهر (مانند ناحیه Toronto و یا York در شمال تورنتو) خود رفته و نسبت به ثبت نام فرزند در مدرسه ای نزدیک به محل زندگی اقدام کنند.
9- اقدام برای خرید لوازم خانگی اساسی و مورد نیاز برای تجهیز کردن محل زندگی
10- آماده شدن برای شرکت در آزمون آیین نامه رانندگی و اقدام برای دریافت گواهینامه

فرم ارزیابی رایگان: https://pirsookgroup.com/forms/

نویسنده: پیام پاک مهر

 

error: Content is protected !!