آیا با پایان تاریخ انقضای کارت اقامت دائم، شخص وضعیت اقامت دایم خود را از دست می دهد؟

فهرست مطالب

آیا با پایان تاریخ انقضای کارت اقامت دائم، شخص وضعیت اقامت دایم خود را از دست می دهد؟

پاسخ به سوال بالا خیر است.

مقیم دایم (Permanent Resident) به شخصی گفته می شود که با مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های مهاجرتی اقامت دایم، موفق به کسب عنوان اقامت دایم می شود و پس از ورود به کانادا بایستی برای دریافت کارت اقامت دایم اقدام کند. افرادی که در کانادا اقامت دایم PR دارند تمامی حق و حقوق شهروندان Citizen کانادا را به جز حق رای دادن و دریافت سمت های شغلی که رده های بسیار بالای امنیتی را می طلبد را خواهند داشت.

می توان گفت که اقامت دایم تقریبا یک عنوان و وضعیت اقامتی گذرا برای اکثر افراد است و معمولا به شهروندی ختم می شود. در واقع شخصی که اقامت دایم کانادا را دارد بایستی شرط اقامتی را رعایت کند در غیر اینصورت ممکن است اقامت دایم خود را از دست بدهد.

بر اساس قوانین حاضر شرط اقامت افرادی که اقامت دایم کانادا را دارند 730 روز (یا 2 سال) در بازه 5 ساله است. یعنی فرد بایستی در هر 5 سال 730 روز را در خاک کانادا زندگی کرده باشد.

کارت اقامت دایم یک کارت 5 ساله هست که در ابتدای ورود فرد مهاجر به کانادا برای وی و خانواده وی صادر می شود. بنابراین اگر فرد شرط اقامت را رعایت کرده باشد، پس از منقضی شدن کارت اقامت دایم، این عنوان را از دست نخواهد داد و به عنوان مقیم دایم کانادا می تواند در این کشور زندگی کند.

شرایطی که ممکن است شخص اقامت دایم خود را از دست بدهد شامل:

رعایت نکردن شرط اقامت 730 روزه
باطل کردن عنوان اقامت دایم به صورت داوطلبانه و بوسیله خود فرد
ارتکاب به جرایم سنگین که منجر به حکم اخراج از کشور شود
و اینکه فرد بتواند عنوان شهروندی را کسب کند.

در شرایط زیر مدت زمانی که فرد مقیم دایم کانادا در خارج از کانادا حضور دارد معادل مدت زمان اقامت در خاک کانادا حساب می شود:

شخص مقیم دایم، همسر و یا فرزند شخصی است که شهروندی کانادا را دارد و شهروند کانادا را در سفر همراهی می کند.

شخص به عنوان کارمند شرکتی کانادایی و برای مدت زمانی مشخص به ماموریت فرستاده شود و شخص در طول ماموریت به صورت تمام وقت برای شرکت کانادایی خود کار کرده باشد و پس از اتمام ماموریت نیز مجددا به کانادا بازگشته و در شرکت کانادایی خود فعالیت کاری خود را ادامه دهد.

فرد مقیم دایم، همسر یا فرزند شخصی هست که مقیم دایم کاناداست و به دلایل کاری که در بخش قبل توضیح داده شد در حال همراهی شخص در ماموریت کاری می باشد.

فرم ارزیابی رایگان: https://pirsookgroup.com/forms/

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!