شماره بیمه اجتماعی یا SIN در کانادا

فهرست مطالب

شماره بیمه اجتماعی یا SIN در کانادا

شماره بیمه اجتماعی یا SIN در کانادا (Social Insurance Number) یک شماره 9 رقمی هست که در واقع برای استفاده از خدمات دولتی کانادا در نظر گرفته شده و برای کار کردن در این کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این شماره روی یک برگ کاغذ در اختیار هر فرد قرار خواهد گرفت و برای هر فرد جداگانه ارایه می شود. فرزندان 12 سال و بالاتر نیز می توانند شماره بیمه اجتماعی مختص خود را داشته باشند.
این شماره بسیار مهم بوده و فرد بایستی نهایت تلاش خود را در حفاظت از آن انجام دهد. پیشنهاد می شود به محض دریافت این شماره، آن را به خاطر بسپارید تا از سواستفاده های احتمالی جلوگیری شود.

چه افرادی می توانند این شماره را دریافت کنند؟
این شماره فقط برای افراد دارای اقامت دایم کانادا، شهروندان کانادا، افراد دارای مجوز کار یا مجوز تحصیلی صادر خواهد شد. این شماره برای افراد دارای ویزای ویزیتوری یا توریستی صادر نخواهد شد. دلیل این امر آن است که افراد دارای ویزای ویزیتوری یا توریستی در کانادا اجازه کار نخواهند داشت و نمی توانند کار کنند و از خدمات دولتی که شامل حال افراد شاغل در کانادا می شود بهره مند شوند.

چه زمانی و کجا این شماره را دریافت کنیم؟
شما می توانید هم در لحظه ورود به کانادا در فرودگاه و در Service Canada این شماره را دریافت کنید و یا می توانید در روزهای بعد از ورود به کانادا به نزدیکترین مرکز Service Canada به محل سکونت خود مراجعه کرده و این شماره ها را دریافت کنید. فراموش نکنید که علاوه بر پاسپورت ها، مدارکی مانند برگه لندینگ (Landing Paper) و نامه تایید اقامت دایم (Confirmation of Permanent Residence) برای افرادی که ویزای اقامت دایم دارند و یا مجوز تحصیلی و کار برای افرادی که ویزاهای تحصیلی یا کار کانادا را دریافت کرده اند را نیز به همراه داشته باشید.

نکته مهمی که باید توجه شود اینست که اگر در کانادا نام خود را تغییر می دهید حتما باید این اطلاعات را در SIN خود آپدیت کنید.

فرم ارزیابی رایگان: https://pirsookgroup.com/forms/

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!