گواهینامه رانندگی در استان انتاریو

فهرست مطالب

همین الان فرم ارزیابی رایگان  پیرسوک رو تکمیل کن و در کمترین زمان ممکن به کانادا مهاجرت کن!

گواهینامه رانندگی در استان انتاریو

دوستان در این مطلب به چگونگی دریافت گواهینامه رانندگی در استان انتاریو کانادا می پردازم. به طور کلی انتاریو 15 نوع گواهینامه داره که از میان آن ها گواهینامه های نوع G برای افرادی که قصد دارند با خودروهای شخصی، ون ها و وانت ها رانندگی کنند به این نوع گواهینامه نیاز دارند. چگونگی اقدام برای دریافت گواهینامه های نوع G : اول از همه باید به این موضوع اشاره شود که 3 نوع گواهینامه نوع G وجود دارد. گواهینامه G1، گواهینامه G2 و گواهینامه G

مراحل اقدام دریافت گواهینامه برای افراد دارای 16 سال به بالا که در ایران گواهینامه نداشته اند:

برای دریافت گواهینامه G1 بایستی اقدامات زیر را انجام داد: 1- سنجش بینایی 2- قبول شدن در آزمون آیین نامه قوانین و مقررات رانندگی در انتاریو پس از گذراندن موفقیت آمیز مراحل فوق به فرد گواهینامه G1 اعطا خواهد شد. پس از آن فرد می تواند تحت شرایط زیر به مدت یکسال رانندگی کند:
  • یک نفر که دارای حداقل 4 سال تجربه رانندگی با گواهینامه G دارد همواره در کنار فرد باشد
  • نباید در بزرگراه ها رانندگی کند
  • درصد الکل خون فرد باید صفر باشد
  • از ساعت 12 تا 5 صبح رانندگی نکند
پس از گذشت یکسال رانندگی با شرایط بالا، فرد می تواند در تست جاده G2 شرکت کند و در صورت قبولی گواهینامه G2 به فرد داده خواهد شد. با داشتن گواهینامه G2 فرد می تواند در تمامی جاده ها و بدون همراهی راننده با تجربه در کنار خود و بدون محدودیت زمانی رانندگی کند و تنها شرطی که بایستی رعایت کند این است که درصد الکل وی باید همواره صفر باشد.  البته اگر فرد زیر 19 سال باشد همچنان یک سری محدودیت ها شامل حال فرد خواهد شد. پس از اینکه فرد به مدت 1 سال با گواهینامه G2 رانندگی کرد وی قادر خواهد بود در تست جاده G شرکت کند و پس از قبولی در این آزمون، گواهینامه کامل G به وی داده خواهد شد. با داشتن گواهینامه G فرد می تواند تحت شرایطی با داشتن حداکثر 5 درصد الکل خون نیز به رانندگی خود ادامه دهد. البته با توجه به سخت تر شدن قوانین رانندگی در حالت مستی در کانادا، رانندگی در این حالت به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

مراحل اقدام دریافت گواهینامه برای افراد 18 سال به بالا که در ایران گواهینامه و سابقه رانندگی داشته اند:

1- اگر با ویزای اقامت دایم، ویزای دانشجویی و یا کار به کانادا سفر می کنید حتما گواهینامه رانندگی خود را به همراه نامه سوابق رانندگی که از اداره راهنمایی رانندگی شهر محل زندگی خود در ایران دریافت کرده اید را همراه خود به کانادا بیاورید. 2- پس از ورود به کانادا، ابتدا گواهینامه و نامه سابقه رانندگی خود را در ترجمه خانه رسمی (Official Translation Center) در شهر محل سکونت خود در استان انتاریو ترجمه کنید. نکته: شما با داشتن گواهینامه ایران خود و ترجمه آن می توانید به مدت 60 روز بدون گواهینامه انتاریو در این استان رانندگی کنید. ولی پیشنهاد می شود سریعا نسبت به دریافت گواهینامه انتاریو اقدام شود. 3- سپس با در دست داشتن گواهینامه و ترجمه، نامه سوابق رانندگی و ترجمه و مدارکی در اثبات وضعیت اقامتی خود (مانند مجوز تحصیل، مجوز کار، برگه لندینگ، کارت اقامت دایم و…..) به نزدیکترین مرکز DriveTest در شهر خود رفته و برای آزمون آیین نامه ثبت نام کنید. لیست این مراکز در انتاریو در لینک زیر: https://drivetest.ca/find-a-drive-test-centre/alphabetical_list.html?language_id=1 نکته: پیشنهاد میکنم از قبل خود را برای آزمون آیین نامه آماده کنید و در همان روزی که برای ثبت نام به مراکز DriveTest مراجعه می کنید در آزمون تستی آیین نامه هم شرکت کنید. برای آماده سازی خود برای آزمون آیین نامه در اندروید و آیفون اپلیکیشن های مختلفی مانند G1 Test Genius Ontario وجود دارد که حاوی سوالات بسیاری از آزمون آیین نامه بوده و شما را کاملا برای این امتحان آماده خواهد کرد.

همین الان فرم ارزیابی رایگان  پیرسوک رو تکمیل کن و در کمترین زمان ممکن به کانادا مهاجرت کن!

4- پس از قبولی در آزمون آیین نامه شما می توانید در همان روز تست جاده G2 یا G خود را نیز رزرو کنید.

نکته: لازم به توضیح است که پس از قبولی در آزمون آیین نامه، گواهینامه G1 به آدرس محل سکونت شما ارسال خواهد شد.

5- اگر شما در ایران بیش از 2 سال سابقه رانندگی داشتید و نامه سابقه رانندگی را دریافت کرده و آن را در کانادا نیز ترجمه کرده اید، پس از قبولی در آزمون آیین نامه می توانید مستقیما تست جاده گواهینامه کامل G را رزرو کنید.

اگر در ایران گواهینامه داشته اید ولی سابقه رانندگی شما کمتر از 2 سال بوده است، پس از قبولی در آزمون آیین نامه بایستی تست جاده گواهینامه G2 را رزرو کنید.

6- پس از رزرو تست جاده خود، پیشنهاد میکنم حتما یکی دوجلسه را معلم خصوصی بگیرید تا با فرهنگ و شیوه رانندگی در کانادا آشنا بشوید و با آمادگی بیشتر تست جاده را شرکت کنید.

نکته: توجه کنید که تست جاده با ماشین خود شما یا ماشینی که در انتاریو اجاره کرده اید انجام خواهد شد و مرکز برگزاری آزمون ماشین را در اختیار شما قرار نخواهد داد.

مراحل دریافت گواهینامه برای افرادی که ویزای ویزیتوری یا توریستی کانادا را دارند:

  • اگر به مدت کمتر از 3 ماه در استان انتاریو به عنوان ویزیتور یا توریست اقامت خواهید داشت نیازی به دریافت گواهینامه بین المللی نخواهید داشت و با همان گواهینامه ایران (ترجیحا به علاوه ترجمه آن که در کانادا انجام شده باشد) می توانید رانندگی کنید.
  • اگر به مدت بیش از 3 ماه به عنوان ویزیتور با توریست در انتاریو اقامت خواهید داشت بایستی حتما پیش از سفر به کانادا گواهینامه خود را در ایران بین المللی کنید و گواهینامه اصلی خود بعلاوه گواهینامه بین المللی را هنگام سفر به همراه خود داشته باشید.
  • نکته آخر اینکه حتما قوانین رانندگی در کانادا را مطالعه کنید تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود. توجه داشته باشید که رانندگی در کانادا با رانندگی در ایران بسیار تفاوت دارد.

اطلاعات کاملتر در لینک های زیر:

https://www.ontario.ca/page/drivers-licence

https://www.ontario.ca/page/exchange-out-province-drivers-licence

نویسنده: پیام پاک مهر

همین الان فرم ارزیابی رایگان  پیرسوک رو تکمیل کن و در کمترین زمان ممکن به کانادا مهاجرت کن!

error: Content is protected !!