به دنبال راه فرار از کشور نباشیم

فهرست مطالب

به دنبال راه فرار از کشور نباشیم

اگر قصد مهاجرت داریم با آگاهی و مطالعه و مشاوره با افراد آگاه در مسیر مهاجرت قدم بگذاریم. امروزه با سخت تر شدن شرایط زندگی در بسیاری از کشورها مانند کشور خودمان بسیاری از افراد به فکر مهاجرت به کشوری با ثبات و با استانداردهای بالای زندگی مانند کانادا افتاده اند. متقاضیان مهاجرت در این راه با اظهارنظرهای مختلف، تجربیات خوب و بد متفاوت و مشاوره های صحیح و نادرست رو به رو می شوند. با ادامه شرایط سخت زندگی در کشور مبدا، فرد متقاضی به جای افزایش آگاهی و انجام تحقیقات لازم و اطلاع از چگونگی زندگی در کانادا، فقط و فقط در فکر فرار از کشور است و بسیاری از موارد مهم را نادیده می گیرد و به قول معروف “فقط می خواهد برود”

دوستان عزیز برای مهاجرتی موفقیت آمیز به کشوری مانند کانادا بایستی قبل از هر چیز سوالات زیر را از خود پرسیده و برای هر کدام پاسخی منطقی بیابید:

میزان انگیزه من با توجه به شرایط کلی و سن من برای مهاجرت به کانادا چه اندازه هست؟

چه میزان تحقیقات در مورد کانادا و مهاجرت به این کشور انجام داده ام؟ آیا از راهنمایی های مشاور و وکیل رسمی مهاجرت به کانادا استفاده کرده ام؟

چه میزان خودم را برای رویارویی با مشکلات زندگی در کانادا آماده کرده ام؟ آیا نوع و چگونگی مشکلات زندگی در روزها و ماه های اول اقامت در کانادا را می دانم؟

آیا از آب و هوای شهری که قصد دارم در آنجا زندگی و یا تحصیل کنم اطلاع دارم؟

چه میزان پول و سرمایه دارم؟ آیا میزان سرمایه من برای زندگی در ماه های اول و یا تحصیل در کانادا کافی هست؟ آیا می دانم چگونه باید در هزینه های زندگی صرفه جویی کنم؟

آیا از چگونگی و روش های کاریابی در کانادا اطلاع دارم؟ آیا می دانم که کاریابی در کشورهایی مانند کانادا، آمریکا و استرالیا ممکن است خود شغلی تمام وقت باشد؟ آیا می دانم چطور رزومه و کاور لتر استاندارد کانادایی تهیه کنم؟ آیا دارای مهارت های تخصصی در حوزه مورد علاقه خود هستم؟ آیا مهارت های نرم (Soft Skill) را میشناسم و از اهمیت آن ها اطلاع دارم؟

آیا از فرهنگ کار در کانادا آگاهم؟ آیا در کانادا نیز مدیران منتظر سرو شدن چای قبل از ظهر خود توسط آبدارچی هستند؟

سطح زبان انگلیسی من چقدر است؟ آیا حاضرم برای رسیدن به هدفم و مهاجرت به کانادا روزی حداقل 5 ساعت مفید انگلیسی بخوانم؟

آیا می دانم که ریشه بسیاری از مشکلات ایرانی ها در کانادا عدم دانستن زبان انگلیسی و فرار از یاد گیری آن است؟ آیا من هم قصد دارم یادگیری زبان را به کانادا موکول کنم؟ آیا می دانم که پس از ورود به کانادا و با توجه به مشکلات روزها و ماه های اول، هیچ فرصتی برای یادگیری زبان نمی ماند؟

سطح زندگی من در ایران چگونه بوده است؟ آیا در خانه ای گران قیمت در بالای شهر زندگی کردم و همه آخر هفته ها را در ویلاهای خصوصی گذرانده ام؟ اگر آری، آیا می دانم که در ماه ها و حتی سال های اول زندگی در کانادا نمی توانم همان سبک زندگی را داشته باشم؟

چقدر حاضرم برای رسیدن به اهدافم در کانادا تلاش کنم؟ آیا حاضرم کارهای جنرال انجام دهم؟ ایا می دانم که کانادا و کشورهایی مانند کانادا فقط برای افراد با انگیزه، تلاشگر و هدفمند مفید است؟

آیا 24 ساعت با ماشین رفت و آمد میکنم؟ آیا می دانم که ممکن است مدتی در سرمای زمستان یا گرمای تابستان مجبور باشم با سیستم حمل و نقل عمومی رفت و آمد کنم؟ آیا می دانم که در کانادا هم ممکن است سیستم حمل و نقل عمومی تاخیر داشته باشد؟

میزان معاشرت من با افراد جامعه چگونه است؟ آیا انسان اجتماعی هستم و یا فردی درون گرا هستم؟ آیا می دانم که معاشرت با دیگران در اجتماع و در محیط کار یا همان Networking می تواند در پیشرفت من در کانادا کمک به سزایی کند؟

این سوالات فقط تعدادی از انبوه سوالاتیست که متقاضی بایستی پیش از تصمیم گیری از خود بپرسد و برای هر کدام نیز پاسخی منطقی داشته باشد. یقینا یک مشاور یا وکیل رسمی مهاجرت به کانادا نیز می تواند به بسیاری از این سوالات پاسخ داده و بسیاری حقایق را برای فرد متقاضی روشن کند.

فرم ارزیابی رایگان: https://pirsookgroup.com/forms/

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!