جزئیات کامل در مورد دانشگاه تورنتو (قسمت دوم)

فهرست مطالب

در مقاله قبلی ” جزئیات کامل در مورد دانشگاه تورنتو (قسمت اول) ” اطلاعاتی در مورد دانشگاه تورنتو (University of Toronto) مطالعه نمدید. پیشنهاد می گردد در صورتی که ایندانشگاه تورنتو مقاله را مشاهده نکردید قبل از مطالعه این مقاله حتما به این لینک مراجعه نمائید.

در ادامه این مقاله اطلاعاتی جامع تر در خصوص این دانشگاه دراختیارتان قرار داده می شود.

کتابخانه ها و مجموعه ها

کتابخانه دانشگاه تورنتو، سومین کتابخانه بزرگ دانشگاهی در آمریکای شمالی است که تابع دانشگاه هاروارد و ییل است. این مجموعه شامل بیش از ده میلیون جلد کتاب، 4/5 میلیون میکرو فیلم، ۷۰،۰۰۰ عنوان سریال و 1 میلیون نقشه، فیلم، گرافیک و ضبط صوتی می‌باشد. بزرگترین کتابخانه، یعنی کتابخانه رابرتز در حدود ۵ میلیون جلد کتاب دارد؛ که مجموعه اصلی علوم انسانی و علوم اجتماعی را تشکیل می‌دهد. کتابخانه کتاب های کمیاب توماس فیشر یکی از بزرگ‌ترین مخازن کتاب های کمیاب و نسخه‌های خطی در دسترس عموم مردم است. این مجموعه ها از پاپیروس باستانی مصر آغازیان و لیبرتی را شامل می شود؛ موضوعاتی شامل ادبیات انگلیسی، غربی و کانادا، ارسطو، داروین، جنگ داخلی اسپانیا، تاریخ علوم و پزشکی، کانادا و تاریخ کتاب‌ها است. سایر آنها در بین کتابخانه‌های دانشکده ای علاوه بر ۱.۳ میلیون جلدی که در دانشگاه‌ها نگهداری می‌شود، پراکنده شده‌اند. این دانشگاه از سال ۲۰۰۵ با آرشیو اینترنتی نیز‌ همکاری کرده‌است، تا برخی از منابع کتابخانه ای خود را دیجیتالی کند.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل
مرکز هنر دانشگاه تورنتو دارای سه مجموعه هنری بزرگ است. در ابتدا، مجموعه مالکو؛ که مجسمه‌های باستانی مسیحی و بیزانسی، برنزی، اثاثیه، شمایل و اجسام عبادی را نمایش می‌دهد. همچنین شامل اجسام شیشه‌ای و سنگی از دوره گرکو – رومی – و نقاشی آدم و حوا توسط لوکاس کراناخ نقاش، متعلق به سال 1538 است. مجموعه هنری دانشگاه تورنتو دارای آثار هنری معاصر کانادایی نیز هست.

اعتبار دانشگاه تورنتو

در رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس عملکرد آکادمیک، دانشگاه تورنتو در رتبه دوم جهان قرار دارد. رتبه‌بندی دانشگاه جهانی تحصیلات دانشگاهی در سال ۲۰۱۹ دانشگاه تورنتو را در رتبه ۲۱ جهان و اول کانادا قرار داد؛در حالیکه در رتبه بندی دانشگاهی جهانی کیو اس در سال ۲۰۱۹ در رتبه ۳۱ جهان و اول در کانادا قرار داد. در رتبه بندی جهانی دانشگاهی در سال201۸ ،۲۳ ام جهان و اول کانادا شد. در گزارش منتشر شده در ۲۰۱۲ توسط منابع انسانی بررسی دانشگاه‌های جهان مقام ۲۵ ام را بدست آورد و ، 9ام جهان در رتبه بندی عملکرد مقالات علمی 2010، ۱۴ ام، رتبه بندی دانشگاه های با بالاترین تأثیر و 14 ام در یک نظرسنجی استخدام در نیویورک در سال ۲۰۱۳، و دومین رتبه جهانی در رتبه‌بندی دانشگاه بر اساس عملکرد آکادمیک در سال‌های ۲۰۱۵ – ۲۰۱۴ شد. در سال ۲۰۱۱، این دانشگاه از مؤسسه وقف پایدار یک امتیاز برای حفظ محیط‌ زیست دریافت کرد. این دانشگاه از سال ۲۰۰۱ تاکنون در میان دانشگاه‌های تحقیقاتی کانادا، در رتبه اول قرار گرفته‌ است. در سال ۲۰۱۱، دانشگاه تورنتو به عنوان یکی از سه مدرسه برتر در خارج از آمریکا نامگذاری شد. همچنین در سال ۲۰۱۸ توسط رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان در رتبه بیستم قرار گرفت. دانشگاه تورنتو به مدت ۱۱ سال پیاپی بین سال های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴، به عنوان دانشگاه برتر پزشکی شناخته شد. و دانشکده حقوق آن در سال ۲۰۱۳ توسط ماکلین برای هفتمین سال متوالی، به عنوان بهترین مدرسه حقوق در کانادا معرفی شد. این دانشگاه بر اساس تجارت داخلیُ در بین ۵۰ مدرسه یا دانشگاه برتر مهندسی در جهان، رتبه دوم را دارد. و در سال ۲۰۱۸، از نظر کارآفرینی در رده چهارم برترین انکوباتور قرار گرفت.

فرهنگ و زندگی دانشجویان در مرکز دانشگاه تورنتو

در مرکز دانشگاه تورنتو، هارت هاوس؛ مرکز فرهنگی، تفریحی فعالیت دانشجویی نئو گوتیک قرار دارد، که توسط وینست مسی، ایجاد و به نام پدربزرگش هارت نامگذاری شده‌است. این مجموعه در سال ۱۹۱۹ افتتاح شد، و فضایی اجتماعی را در دانشگاه و دانشجویانش ایجاد کرد، که تا حد زیادی در دانشکده‌های خودشان تحت سیستم دانشگاهی غیر متمرکز نگهداشته می‌شدند. در هارت هاوس، یک دانشجو می‌تواند در کتابخانه مطالعه کند، به صورت تفننی و یا به طور جدی، یک نمایش در تئاتر تماشا کند، به کنسرت گوش دهد، بازی کند، یا برای شنا به آنجا برود و جایی برای مطالعه پیدا کند، همه زیر یک سقف و در طول یک روز. تلاقی این اعمال، نتیجه یک تلاش آگاهانه برای ایجاد یک تجربه آموزشی جامع است. مدل هارت هاوس در برنامه‌ریزی در دانشگاه‌های دیگر، خصوصاً دانشگاه کورنل در ویلارد استریت هال، تاثیرگذاشته است.

تحصیل در دانشگاه تورنتو
هارت هاوس، از بعضی جنبه های سنتی شبیه به نمایندگی دانشجویان از طریق حمایت مالی از باشگاه های دانشجویی، کمیته‌های دائمی و هیئت مدیره آن است؛ که بیشتر دانشجویانش در دوره کارشناسی مشغول می‌باشند. با این حال، اتحادیه‌های دانشجویی اصلی در زمینه مسائل اجرایی و سیاست، از دانشجویان دانشگاه تورنتو، انجمن دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ ارشد هستند. هیئت‌های نمایندگی دانشجویان نیز در دانشکده‌های مختلف، دانشکده‌های علمی و دپارتمان ها فعالیت می کنند.
هارت هاوس از سبکی متشکل از تجزیه و تحلیل امریکایی و دقت نظر انگلیسی پیروی می کند. و مجمع های کوچک بحث و مناظره در ترینیتی، دانشگاه و دانشکده ها برپا می کند. این باشگاه در سال‌های ۱۹۸۱ و ۲۰۰۶، برنده مسابقات جهانی گفت وگو محور شد. سازمان ملل متحد آمریکای شمالی، میزبان کنفرانس سالانه سازمان ملل متحد در محوطه دانشگاه است. تیم شطرنج تورنتو در مسابقات قهرمانی آمریکایی پن، شش بار مقام اول را کسب کرد. این تیم همچنین عنوان برتر را در مسابقات قهرمانی فرمولا اس ای دانشجویی در سال ۲۰۰۳، ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ کسب کرد.

رسانه دانشجویی

ویلیام لاین مکنزی در طول سال های فعالیتش در رسانه دانشجویی مشغول به کار بود. ورسیتی، قدیمی‌ترین روزنامه دانشجویی است؛ که از سال ۱۸۸۰ در حال انتشار است. این روزنامه در ابتدا یک آگهی روزانه بود، اما از آن زمان به بعد، فرم فشرده ای را اقتباس کرده و در حال حاضر در طول ترم های پاییز و زمستان به صورت هفتگی منشتر شده و البته در تابستان نیز، به صورت انلاین در اختیار خوانندگان قرار می گیرد. مجله ادبی ریویو، به چاپ نثر، شعر، و هنر تجسمی از نویسندگان و هنرمندان کانادایی در حال ظهور می‌پردازد و یک روزنامه دولتی مستقل است که از سال ۱۹۷۸ منتشر می‌شود. ایستگاه رادیویی نیز در دانشگاه موجود است.
در حالیکه رسانه تلویزیونی دانشگاه تورنتو دارای محتوای تولید شده توسط دانشجویان است؛ هر دانشکده ای نیز مجموعه مجلات و انتشارات جدید خود را منتشر می کند. این دانشگاه زمینه آموزشی اولیه برای افراد برجسته ای مثل روزنامه نگار ناومی کلاین و موسیقی دان،کمدین شافر اول بوده است.

دانشگاه تورنتو در کانادا
اعضاي مطبوعات دانشجویی در چندین موقعیت مهم فعالیت داشته اند. در بحث های داغ مختلط سازی پسران و دختران در سال ۱۸۸۰، وریسیتی مقاله ای در مورد پذیرش زنان در زمینه های غیرمتعارف منتشر کرد. در سال ۱۸۹۵ دانشگاه ویراستار وریسیتی را متهم به انتشار نامه ای که به طور صریح، اخراج دولتی یکی از پروفسورها و دخالت در امور دانشگاه را به نقد می کشید کرد. دانشجویان دانشکده جنبشی را به کمک کارمندان وریسیتی و مدیر کل بعدی ویلیام لاین مکنزی کینگ کرده و کلاسها را برای یک هفته تعطیل کردند. بعد از آن، مدیر کل پیر ترودی، همجنس گرایی را در سال ۱۹۶۹در کانادا قانونی کرد. همچنین یک تیم تحقیقاتی، آگهی مبنی بر جذب داوطلب برای تأسیس اولین دانشگاه همجنسگرایان در کانادا را در وریسیتی منتشر کرد.

جمعیت شناسی

دانشگاه تورنتو به پذیرش تعداد زیاد دانشجویان بین المللی معروف است. در سال‌ ۱۷-۲۰۱۶ ، ۱۹.۷ درصد از دانشجویان، بین‌المللی بودند. این دانشگاه در نظر دارد تا شمار پذیرش بین‌المللی خود را تا سال ۲۲ -۲۰۲۱ تا ۲۰.۱ درصد افزایش دهد. در سال ۲۰۱۷، دانشگاه تورنتو تعداد بیشتری از دانشجویان بین‌المللی را نسبت به سایر مؤسسات پذیرش کرده بودند.
در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ ، نسبت جنسیتی کلی حدود ۵۷.۱ % زن و ۴۲.۹ درصد مرد برای پذیرش دانشجویان و یا حدود ۱۵ مرد به ازای هر ۲۰ زن بود. این شکاف جنسیتی در سال‌های اخیر، اندکی بهبود یافته‌است و به ۵۵.۸ % زن و ۴۴.۲ % مرد، یا حدود ۱۶ مرد به ازای هر ۲۰ زن در ۱۵ – ۲۰۱۴ رسیده است. این فاصله بیشتر درمورد نرخ فارغ‌ التحصیلی، با ۵۹ % زن، به چشم می آید. نسبت‌های جنسیتی نیز به افراد مشغول به تحصیل در مقابل فارغ التحصیلان، و بخش تحصیلی بستگی دارد. میانگین کلی نمرات دبیرستان برای دانشجویان سال اول، در حدود ۸۶ درصد برای پاییز ۲۰۱۴ بود.
در 12-2011، 40.3 درصد از دانشجویان در دپارتمان‌های علوم اجتماعی و علوم انسانی پذیرش شده بودند، ۲۳.۹ % از آن‌ها در علوم زیست‌شناسی، مهندسی، و ریاضیات و فیزیک پذیرش شده بودند. آموزش عمومی 7/14 درصد از دانشجویان کارشناسی را تشکیل می دادند. مشاغل مرتبط با بهداشت ۱۲.۷ درصد، آموزش ۵.۸ درصد و هنرهای زیبا ۲.۶ درصد می باشد.

فرم ارزیابی رایگان: https://pirsookgroup.com/forms/

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!