پاسخ به چند پرسش مهم در مورد ویزای توریستی/ ویزیتوری کانادا

فهرست مطالب

پاسخ به چند پرسش مهم در مورد ویزای توریستی/ ویزیتوری کانادا

1- آیا می توان ویزای ویزیتوری یا توریستی را تضمینی گرفت؟ و آیا شرکت پیرسوک ویزای توریستی یا ویزیتوری تضمینی را دریافت می کند؟

این پرسشی هست که روزانه دوستان بسیاری به دلیل عدم آگاهی از قوانین و ساختار مهاجرتی کانادا و به دلیل تبلیغات شرکت های دروغین و فریبکار از من می پرسند. در پاسخ به آن فقط باید بگم که ارایه تضمین برای دریافت ویزا کاملا غیر قانونی بوده و صدور و یا عدم صدور هر نوع ویزای کانادا فقط و فقط در اختیار اداره مهاجرت کانادا و افسرهای بررسی کننده مدارک هست و در اداره مهاجرت کانادا رشوه و پارتی بازی برای صدور ویزا وجود ندارد.

2- آیا ویزای توریستی یا ویزیتوری قابل تبدیل به مجوز تحصیلی و یا کار هست؟

به طور کلی و از داخل خاک کانادا خیر. البته فقط در صورتی که فرد ویزیتور با فرد مقیم دایم یا شهروند کانادا ازدواج کند می تواند درخواست مجوز کار کند.

3- آیا ویزای ویزیتوری قابل تبدیل به اقامت دایم هست و فردی که با عنوان توریست یا ویزیتور وارد کانادا شده می تواند اقامت دایم کانادا را دریافت کند؟

خیر ویزای ویزیتوری قابل تبدیل به اقامت دایم نیست. فقط در صورتی فرد ویزیتور می تواند از داخل خاک کانادا برای اقامت دایم اقدام کند که با فرد مقیم دایم یا شهروند کانادا ازدواج کند و این ازدواج واقعی باشد.

4- آیا می توان با تولد فرزند در کانادا اقامت دایم این کشور را دریافت کرد؟

خیر تحت هیچ شرایطی تولد فرزند منجر به اخذ اقامت دایم والدین نخواهد شد حتی اگر با ویزای ویزیتوری بارها به این کشور سفر کرده باشید.

** فریب کلاهبرداران و شرکت های غیر قانونی که دارای پروانه وکالت کانادایی نبوده و اینگونه تبلیغات را می کنند را نخورید.

5- آیا می توانم با ویزای ویزیتوری در کانادا تحصیل کنم؟

بلی ولی فقط دوره های تا سقف 6 ماه

6- آیا می توانم با ویزای ویزیتوری در کانادا در مدت اقامت کار کنم؟

خیر تحت هیچ شرایطی افرادی که با ویزای ویزیتوری در کانادا هستند اجازه کار قانونی ندارند.

7- شرکت های مختلفی به من گفته اند با ویزای ویزیتوری یا توریستی وارد خاک کانادا شوم و در آن جا درخواست پناهندگی بدهم. آیا درست است؟

خیر، کانادا به پناهنده نیاز ندارد. در واقع پناهنده واقعی با هزار مشقت و سختی خود را به کانادا می رساند چون در کشور خود نمی تواند زندگی کند. کانادا به سختی با افرادی که قصد فریب اداره مهاجرت را در مورد پناهندگی دارند برخورد خواهد کرد و فردی که واقعا پناهنده نیست امکان ندارد در دادگاه قبول شود. حتی اگر متقاضی اقامت دایم خود را نیز از طریق پناهندگی گرفته باشد و یا حتی شهروند کانادا باشد، در صورتی که اداره مهاجرت متوجه فریب وی شود می تواند به راحتی شهروندی وی را سلب کرده و او را از کشور اخراج کند.

دوستان عزیز خواهشا اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید سطح مطالعه خود را در مورد قوانین مهاجرتی این کشور افزایش دهید.

کانال تلگرام، اینستاگرم و وبسایت پیرسوک مرجعی کامل، رایگان و فارسی برای اطلاع از آخرین قوانین و برنامه های مهاجرتی بوده و هدف از راه اندازی آن ها نیز افزایش آگاهی هموطنان عزیز در مورد برنامه ها و قوانین مهاجرتی کانادا و اطلاع از واجد شرایط بودن در برنامه های مهاجرتی این کشور است.

8- آیا به عنوان توریست یا ویزیتور می توانم در کانادا خانه بخرم؟

بله، فقط بایستی 35 درصد از قیمت خانه را به عنوان پیش پرداخت بپردازید. در استان هایی مانند انتاریو 15 درصد نیز مالیات برای خریداران خارجی در نظر گرفته می شود که البته تحت شرایطی قابل بازگشت است.

9- آیا اگر به عنوان ویزیتور وارد کانادا شوم فرزند من می تواند در مدارس درس خود را شروع کند؟

بله، فرزندان زیر 18 سال (و در برخی استان ها 19 سال) به عنوان Minor حساب می شوند و می توانند از داخل خاک کانادا ویزای ویزیتوری خود را به مجوز تحصیلی تغییر دهند.

10- آیا در هر بار ورود به کانادا با ویزای ویزیتوری می توانم 6 ماه بمانم؟

فقط و فقط به نظر افسر مرزبانی کانادا (CBSA) بستگی دارد. اگر افسر مرزبانی کانادا تشخیص داد که فرد ویزیتور نمی تواند 6 ماه در کانادا بماند در پاسپورت وی تاریخ خروج را اعلام خواهد کرد.

11- آیا می توانم اقامت خود با ویزای ویزیتوری را تمدید کرده و بیشتر از 6 ماه بمانم؟

اگر دلیل قانع کننده ای مانند مدرسه بچه ها، بیماری اقوام و …. دارید بلی

فرم ارزیابی رایگان: https://pirsookgroup.com/forms/

نویسنده: پیام پاک مهر

error: Content is protected !!