مواردی که باید برای مهاجرت آگاهانه به کانادا بدانید

فهرست مطالب

مواردی که باید برای مهاجرت آگاهانه به کانادا بدانید


نکات زیر را برای انتخاب شرکت مهاجرتی خود و به منظور مهاجرت آگاهانه و آینده خود و حفاظت از اندوخته مالی خود در نظر بگیرید:

  • تضمین برای دریافت ویزا کاملا غیر قانونی است. اگر فرد یا شرکتی به متقاضی برای دریافت ویزا تضمین داد بایستی دانست که یا قصد کلاهبرداری دارد و یا از قوانین مهاجرتی کانادا هیچگونه اطلاعی ندارد.

مهم: بر اساس قوانین مهاجرتی کانادا هیچ وکیل رسمی مهاجرت کانادا نمی تواند به متقاضی برای دریافت ویزا تضمین دهد چون ویزای متقاضی بوسیله اداره مهاجرت کانادا که زیر مجموعه دولت کاناداست صادر می شود. دادن تضمین برای ویزا غیر قانونیست.

  • هر فردی وکیل و مشاور مهاجرت کانادا نیست. به هر شرکت و هر فردی اعتماد نکنید.

مهم: هر فردی که ادعای وکالت مهاجرت را کرد و بیزنس کارتی را به شما داد و دفتری باکلاس و شیک در مناطق بالای شهر داشت وکیل نیست. وکیل رسمی مهاجرت کانادا یا باید شماره وکالت از سازمان مشاورین رسمی مهاجرت کانادا ICCRC را داشته باشد یا شماره وکالت سازمان وکلای کانادایی و کبک

  • اثبات اینکه آیا وکیل مهاجرت شما راست می گوید یا خیر اصلا کار سختی نیست. کافیست از وکیلتان شماره وکالت و عضویت وی را در سازمان های گفته شده بالا بخواهید و با یک سرچ ساده نام و شماره وکالت وی را در وبسایت سازمان های گفته شده چک کنید. توجه کنید که وکیل مهاجرت شما بر اساس قانون باید حتما شماره وکالت خود را در معرض دید عموم و در شبکه های اجتماعی و وبسایت خودش یا شرکتش قرار دهد و یا سریعا شما را از این شماره وکالت آگاه سازد.
  • داشتن پروانه و شماره وکالت دادگستری ایران به منزله این نیست که فرد می تواند وکیل مهاجرت کانادای شما باشد. بنابراین این موضوع را در نظر داشته باشید. وکلا و مشاورین رسمی مهاجرت کانادا باید در کانادا درس وکالت خونده باشند و پروانه وکالت خود را از این کشور گرفته باشند.
  • پناهندگی یک سراب واقعی برای فریب دادن متقاضیان مهاجرت به کاناداست. به این فکر کنید که اگر کانادا قرار بود به این راحتی شما را به عنوان پناهنده بپذیرد تا الان به جمعیتی بالای 400 میلیون رسیده بود.
  • با ویزای توریستی/ویزیتوری کانادا نمی توان در این کشور اقامت دایم گرفت و یا در کانادا کار کرد.
  • گرفتن وقت سفارت کانادا هزینه ندارد، دردسر ندارد، و گرفتن آن آشنا در سفارت کانادا نمیخواهد. فریب اینگونه صحبت ها را نخورید.
  • اگر قصد مهاجرت به کانادا دارید باید هدف داشته باشید و سطح زبان خود را قوی کنید. مهاجرت به کانادا ساده نیست اما با هدف می توان به راحتی آن را محقق کرد.
  • گرفتن ویزای کار کانادا بسیار دشوار است زیرا علاوه بر جاب آفر، متقاضی بایستی تاییدیه اداره کار کانادا یا LMIA را دریافت کند که کار بسیار دشواریست و اداره کار کانادا در صدور این تاییدیه سخت گیری فراوانی را نشان می دهد.
  • با مدرک سازی و یک دوره فنی حرفه ای ساده نمی توان ویزای کار کانادا را گرفت. این مورد به تازگی در ایران و در بین شرکت های غیر قانونی و کلاهبرداران خیلی رایج شده و بسیاری از متقاضیان متاسفانه به واسطه وعده های جذاب و برنامه های ساختگی که این گونه شرکت ها ترویج می کنند در دام افتاده اند.
  • مدرک آیلتس جعلی وجود ندارد. سازمان های برگزار کننده آزمون های زبان مانند آیلتس دارای قوانین و سیستم های پیشرفته جلوگیری از جعل مدارک این آزمون ها هستند. بنابراین اگر به شما همچین وعده ای داده شد آگاه باشید که افراد سودجو در قصد فریب شما هستند.
  • حتما با وکیل مهاجرت رسمی خود صحبت کنید. افراد و شرکت های سودجو امروزه به بهانه وابسته بودن به وکلا و مشاورین رسمی مهاجرت کانادا درصدد فریب متقاضیان مهاجرت هستند بنابراین حتما در اولین قدم و قبل از عقد قرارداد با شخص وکیل و مشاور رسمی مهاجرت به کانادا صحبت کنید و شماره وکالت وی را در وبسایت سازمان های ICCRC یا سازمان های وکلای کانادایی و کبک چک کنید.
  • هر فردی که ادعا کرد نماینده (Agent) یک وکیل رسمی مهاجرت کاناداست لزوما واقعیت را نمی گوید. این حق متقاضیست که شخصا با وکیل رسمی مهاجرت کانادا صحبت کند.
    متقاضی می تواند به راحتی نام نماینده یا Agent قانونی وکلا و مشاورین رسمی مهاجرت کانادا را در وبسایت سازمان های ICCRC و سازمان های وکلای کانادایی و کبک سرچ و مشاهده کند. اگر متقاضی مهاجرت به کانادا هستید و شخصی خود را نماینده (Agent) قانونی یک وکیل رسمی مهاجرت به شما معرفی کرده است، سریعا اسم او را در وبسایت های گفته شده بالا سرچ کنید.

مهم: متاسفانه بسیاری از افراد و شرکت های سودجو در ایران و سایر کشورها خود را به عنوان نماینده قانونی و یا Agent وکلا و مشاورین رسمی کانادا معرفی می کنند.

مطالعه این مطلب 5 دقیقه زمان خواهد برد ولی شما را کاملا از خطراتی که در کمین سرمایه و آینده شماست حفظ خواهد کرد. بنابراین اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید حتما این مطلب را بخوانید و به موارد آن توجه کنید و اقدامات لازم را انجام دهید.

به امید مهاجرتی آگاهانه برای همگی عزیزان و آینده ای درخشان در کانادا

نویسنده : پیام پاک مهر

error: Content is protected !!