تحصیل و زندگی در نروژ

فهرست مطالب

تحصیل و زندگی در نروژ


آنچه در مورد نروژ لازم است بدانید :

زندگی در نروژ

نروژ با جمعیت بیش از 5 میلیون نفر یکی از سه کشور اسکاندیناوی است. این کشور به عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی است و یکی از کمترین میزان جرم در جهان را داراست. 

در سال های اخیر، نروژ به طور مکرر به عنوان “بهترین کشور برای زندگی” بر اساس گزارش سازمان ملل توسعه انسانی رتبه بندی شده است. این رتبه بندی سالانه به طور عمده بر اساس سطوح متوسط تحصیلات و درآمد همراه با امید به زندگی است، اما همچنین عواملی مانند حقوق بشر و آزادی فرهنگی نیز در آن دخیل است. نروژ همچنین دارای امتیاز بالا برای سطح سواد، سطح تحصیلات و ثروت مادی است. علاوه بر این، نروژ یکی از بهترین سیستم های رفاهی در جهان را داراست و افرادی که بیکار هستند یا قادر به کار نیستند از طرف دولت حمایت شده تا بتوانند زندگی خوبی داشته باشند.

جامعه نروژی شفاف و سازمان یافته است. نروژ یک کشور دارای رفاه بسیار پیشرفته ای است که خدمات آموزشی و بهداشتی اکثرا رایگان هستند. بر اساس بسیاری از استانداردهای جهانی نروژ یک کشور ثروتمند است. در عین حال نروژی ها به دنبال زندگی نسبتا ساده ای در کنار خانواده و دوستان خود هستند.

شیوه زندگی نروژی به شدت به زمان صرف شده برای تحصیل و کار معتقد است. تعادل کار و زندگی با توجه به افزایش انتظارات حرفه ای و شخصی در حال افزایش است.

تحصیل در نروژ

 تحصیلات عالی در نروژ به طور قابل ملاحظه ای مورد استقبال است. یکی از دلایل این واقعیت است که تحصیلات عالی در نروژ مقرون به صرفه است. کیفیت بالای دانشگاه های نروژی و کالج ها باعث شده است که دانش آموزان بین المللی نروژ را در صدر انتخاب های خود قرار دهند. 

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ قرار دارند. با این حال، دولت با حمایت از شهرهای کوچک با کمک های مالی و سایر طرح های مالی، به طور فعالانه از رشد در دیگر شهرها نیز حمایت می کند. مطابق با این سیاست، کالج های دانشگاهی در روستاها و همچنین در شهرهای مختلف تأسیس شده اند.

استاندارد زندگی به طور کلی بالا است حتی برای دانش آموزان، و تحصیل در نروژ به طور کلی راحت و دل پذیر است. اکثر نروژی ها مایل به داشتن یک آپارتمان یا یک خانه هستند، اما برای دانش آموزان شایع تر است که اتاق اجاره کنند. اکثر مردم ماشین خود را دارند، اما دانش آموزان عموما از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند که در شهرهای بزرگ کاملا توسعه یافته است.

تحصیل در نروژ فرصت خوبی برای کسب جایگاه ارزشمندی در بازار کار اروپاست. چهار دانشگاه در نروژ در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS در سال 2019 حضور دارند، که همه آن ها دانشگاه های بزرگ دولتی هستند. این دانشگاه ها اسلو (رتبه 135 در جهان است)، دانشگاه برگن 171، دانشگاه علوم و فناوری نروژی 363 و دانشگاه ترومسو واقع در شمال نروژ در رتبه 369 قرار دارد.

 University of Oslo

 University of Bergen

Norwegian University of Science and Technology

 University of Tromsø The Arctic University of Norway

اگر قصد دارید در نروژ به زبان انگلیسی تحصیل کنید، می توانید از بین بیش از 200 برنامه کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند انتخاب کنید. به عنوان مثال، برنامه های زبان انگلیسی ارائه شده در دانشگاه اسلو شامل موضوعات در علوم انسانی، علوم اجتماعی، حقوق، الهیات، ریاضیات و علوم طبیعی، آموزش و پرورش، پزشکی، دندانپزشکی، انرژی، توسعه، مطالعات جنسیتی و “نروژی برای آکادمیک” است که نیاز به هیچ دانش قبلی زبان نروژی ندارد.

سایر دانشگاه های برترنروژ عبارتند از:

error: Content is protected !!