تحصیل و زندگی در اتریش

فهرست مطالب

تحصیل و زندگی در اتریش


آنچه در مورد اتریش لازم است بدانید 

زندگی در اتریش:

اتریش (یا به ضبط قدیمی آن اطریش) یکی از کشورهای اروپای غربی است. پایتخت آن وین است. این کشور از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با اسلوواکی و مجارستان، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و کشور لیختن اشتاین هم‌مرز است.

در سال 2017، وین به عنوان شهری با بالاترین کیفیت زندگی در جهان توسط سازمان مشاوره مرسر (برای هشتمین بار) رتبه بندی شد. کیفیت زندگی در اتریش به طور کلی بسیار زیاد است.

کیفیت بالای زندگی در اتریش، به دلیل کم بودن میزان جرم، سطح بالای امنیت اجتماعی و زیرساخت های تفریحی جذاب استپ.

اتریش کشوری است که دارای محدوده وسیعی از مناظر مختلف است: دسترسی به بزرگترین دریاچه اروپا (Lake Constance یا Bodensee)، برخی از بلندترین کوه های آلپ، دشت های وسیع و دریاچه های بزرگ Neusiedler See برخی از این مناظر است. این که آیا بهار، تابستان، پاییز یا زمستان است – هر فصل چشم انداز دیگری را نشان می دهد.

فرهنگ و سنت ها در سراسر اتریش زنده هستند، از موزه ها و معماری شگفت انگیز تا توپ های با شکوه و جشنواره ها، در اتریش تنوع فرهنگ را تجربه کنید.

اتریش کشوری مملو از فرصت های ورزشی بی شمار است. هر فرد قطعا آنچه را که در رویاهایش می بیند، در اتریش پیدا می کند. محبوب ترین ورزش ها فوتبال، اسکی آلپ، هاکی روی یخ، دوچرخه سواری و  دوچرخه سواری کوهستانی و شنا است.

چشم انداز معماری متنوع اتریش شامل انواع ساختمان های امپریالیستی و معماری آثار هنری و دکو و همچنین شاهکارهای معاصر است. معماران اتو واگنر، یوزف هافمن، آدولف لووس و دیگران تأثیر مشخصی بر معماری کل اروپا داشتند. 

دانش آموزان بین المللی فرصتی برای پیوستن به دوره های تخصصی ویژه در اتریش دارند. تقریبا تمام دانشجویان درباره تجربیات خود در مورد تحصیل در اتریش این نظر را دارند که این کشور ثروت و تنوع فرهنگی و تجربه ی اجتماعی فراموش نشدنی را برای دانشجویان خارجی فراهم می کند.

تحصیل دراتریش:

تحصیلات عالی در اتریش دو جنبه بسیار مهم را به خود اختصاص می دهد:

1- تعداد زیادی  موسسات عالی آموزش عالی در تمام 9 استان فدرال 

2- سابقه تحصیلی طولانی و فضای باز برای خلاقیت و نوآوری

مؤسسات اتریش در بسیاری از زمینه ها دستاوردهای برجسته ای در سطح بین المللی به دست آورده اند و شهرت زیادی دارند. هفت دانشگاه در اتریش در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS در سال 2018 برجسته شده اند. از میان آن ها، پنج دانشگاه اتریش در میان 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند، از جمله:

University of Vienna

دانشگاه وین دارای بالاترین رتبه دانشگاه اتریشی است، در رتبه 154 در جهان در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS قراردارد.  بزرگترین دانشگاه در اتریش است .این دانشگاه در سال 2015 ، 650 سالگی خود را به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دنیای زبان آلمانی جشن گرفته است. امروزه یکی از بزرگترین دانشگاه ها ی اروپا نیز هست و حدود 94 هزار دانشجودر آن ثبت نام کرده اند. . این دانشگاه دارای 15 برنده جایزه نوبل، از جمله دریافت کننده جایزه ادبیات سال 2004، الفریده جلیونک است. دانشکده های آن در بیش از 60 مکان در سراسر پایتخت اتریش پخش شده است.

Vienna University of Technology

دومین نماینده اتریش در رتبه بندی ،دانشگاه تکنولوژی دانشگاه وین و در رتبه 182 ام است. تاسیس شده در سال 1815، یکی از معتبر ترین موسسات فنی در اروپا است. این دانشگاه در حوزه مهندسی و علوم طبیعی تمرکز دارد و در حدود 29900 دانش آموز در آن ثبت نام کرده اند که درصد قابل توجهی از دانشجویان بین المللی را شامل می شود . باز هم در پایتخت زیبای اتریش واقع شده است، این فرصت را برای دانشجویان فراهم می کند تا از زندگی فرهنگی پر جنب و جوش شهر بهره مند شوند.

Universität Innsbruck 

دانشگاه بین المللی ونزوئردر جایگاه 286 ام در رتبه جهانی قرار دارد. این دانشگاه در رتبه 35 ام جهان برای داشتن تعداد بالای دانشجویان بین المللی است و رتبه 95 ام برای داشتن تعداد بالای اعضای هیات علمی بین المللی است. تعداد ثبت نام دانشجویان در این دانشگاه در حدود 28000 است، و این باعث می شود که سومین دانشگاه بزرگ در اتریش باشد. امکانات آن در سراسر شهر جذاب Innsbruck، به سمت غرب کشور گسترش یافته است، که به عنوان یک مرکز مهم اسنوپکس مشهور است. با توجه به  مکان  محاصره شده با کوه این دانشگاه، بی نظیر است که دانشگاه بین المللی ونزوئر به ویژه برای کار خود در زمینه تحقیقات کوه شناخته شده است.

سایر دانشگاه های برتر اتریش عبارتند از:

  • Universität Graz
  • Universität Salzburg
  • Technische Universität Wien
  • Technische Universtiät Graz
  • Montanuniversität Leoben
  • Universität für Bodenkultur Wien
  • Veterinärmedizinische Universität Wien
  • Wirtschaftsuniversität Wien
  • Universität Linz
  • Universität Klagenfurt
  • Akademie der bildenden Künste Wien
  • Universität für angewandte Kunst Wien
  • Universität für Musik und darstellende Kunst Wien
  • Universität Mozarteum Salzburg
  • Universität für Musik und darstellende Kunst Graz
  • Universität für Künstlerische und industrielle Gestaltung Linz
error: Content is protected !!