درباره تحصیل در فرانسه

فهرست مطالب

درباره تحصیل در فرانسه


آنچه در مورد فرانسه لازم است بدانید :

1- کیفیت برتر آموزش عالی فرانسه

فرانسه كه به عنوان كشور هنر و فرهنگ شناخته شده است، چهارمين قدرت صنعتي جهان است و در ميان اولين كشورهاي صادركننده جهان محسوب مي شود

به عنوان قطب ابتكار و نوسازي علمي و فناوري درجه اول، فرانسه نتايج برجسته اش را مديون توانايي پژوهشي و موفقيت هايش در زمينه هاي بسيار متنوع نظير فضا، حمل و نقل، الكترونيك، مخابرات، شيمي، بيوتكنولوژي و بهداشت است. فرانسه با رويي گشاده به سوي جهان، از فعالان جامعه اروپايي است و براي ساختن اروپايي اقتصادي در ابعاد انساني و اجتماعي فعالانه مي كوشد.
کیفیت بالای آموزش عالی در فرانسه در سراسر جهان شناخته شده است. موسسات آموزش عالی فرانسه، چه در رده بندی شانگهای چه در رده بندی های فاینانشیال تایمز، تایمز یا European Report and Science and Technology وابسته به کمیسیون اروپایی، همواره در صف اول قرار دارند

فرانسه هر ساله بيش از ٢٣ درصد از بودجه ملي را به آموزش اختصاص مي دهد و به دقت كيفيت آموزشهاي ارائه شده و مدارك اعطا شده را زير نظردارد
موفقیت های صنعتی، فنی و علمی فرانسه (فضا، حمل و نقل، پزشکی، ریاضیات)، رقم برندگان جایزه نوبل یا نشان فیلد بیانگر آن است که فرانسه یکی ازپویاترین قطب های ابداع و پژوهش در جهان به شمار می آید

آموزش عالي فرانسه از سنتي دور منشا مي گيرد و اكنون در شكلي متحول يكي از متنوع ترين و كارآمد ترين نظام هاي آموزشي است. ضمن آن كه اصالت خود را به عنوان يك نظام عمومي قوي كه كيفيت تحصيلات و آموزش هايي را كه بخشي از هزينه هاي آن توسط دولت فرانسه پرداخت مي شود، حفظ كرده است. عالي بودن مدارك فرانسوي بر روي شبكه به هم پيوسته موسسات آموزش عالي و مراكز پژوهشي با اعتبار و شهرت جهاني تكيه دارد. (بيش از ٣٠٠٠ موسسه شامل ٩٠ دانشگاه، ٢٤٠ مدرسه عالي مهندسي، ٢٣٠ مدرسه عالي بازرگاني و ٢٠٠٠ موسسه متشكل از مدراس عالي هنر و معماري، آموزشهاي پيراپزشكي و غيره) در موسسات دولتي مانند دانشگاهها، دولت مستقيماً سهم بزرگي از هزينه آموزش هر يك از دانشجويان را مي پردازد (حدود ۷٠٠٠ يورو در سال) و در حال حاضر هزينه ثبت نام دانشگاهها در فرانسه در ميان كمترين هزينه هاي ثبت نام در جهان است.
آموزش عالی در فرانسه، بر پایه آزمایشگاه های تحقیقاتی معتبر یا مهارت حرفه ای  کارآمد استوار است

2- جنبه بین المللی آموزش عالی فرانسه

هر سال بیش از  278000 دانشجوی بین المللی جذب نظام آموزشی فرانسه می شوند.

فرانسه به عنوان پنجمین قدرت اقتصادی در جهان، امروزه مقام سوم جهانی در جذب دانشجوی بین المللی را در اختیار دارد.

فرانسه با  278000 دانشجوی خارجی (12% کل دانشجویان شاغل به تحصیل که 25000 نفر آنها دانشجوی مقطع دکترا می باشند)، پس از ایالات متحده امریکا (535000) و بریتانیای کبیر (340000)، مقام سوم جهانی در جذب دانشجوی بین المللی را در اختیار دارد.

مدرک های اعطا شده از سوی موسسات آموزشی فرانسه مطابق استانداردهای اروپایی، بر پایه نظام مشترک LMD (لیسانس، مستر، دکترا)، تنظیم می شوند. این مدرک ها به طور گسترده در اکثر کشورهای جهان مورد قبول و معتبر می باشند.

تحصیل در فرانسه در عین حال موقعیت مناسبی است برای فراگیری یا تکمیل زبان فرانسوی و از این رهگذر پیوستن به جمعیت 250 میلیون فرانسوی زبانی که به زبان المپیک، زبان سازمان ملل یا زبان رسمی و کار در اتحادیه اروپا صحبت می کنند.

در فرانسه، دانشجویان خارجی صرف نظر از ملیت شان از حقوق و امتیازاتی همسان دانشجویان فرانسوی برخوردارند. ظرف ده سال، تعداد دانشجویان خارجی در فرانسه 75% افزایش پیدا کرده  است.

از سوي ديگر، نزديك ٢٠٠ ميليون نفر در جهان به زبان فرانسه تكلم مي كنند: تسلط و آشنايي كامل به اين زبان دسترسي ويژه به بيش از ٤۷ كشور از ٥ قاره جهان را ممكن مي كند.

3- پویایی اقتصادی کشور فرانسه

فرانسه پنجمین قدرت اقتصادی جهان است و 5 درصد از مواد خام دنیا و 6 درصد از تبادل تجاری جهان را تامین می کند.

فرانسه محل جذب سرمایه گذاران می­باشد که در اروپا اولین کشور پذیرنده سرمایه گذاری­های مستقیم خارجی و دومین در جهان است.

جایگاهی ممتاز در اقتصاد جهانی

فرانسه دارای اولین رتبه جهانی در زمینه صنایع لوکس، اولین رتبه اروپایی و دومین رتبه جهانی در زمینه فروشگاه­های بزرگ، اولین رتبه اروپایی و دومین رتبه جهانی در زمینه کشاورزی و دارای رتبه سوم جهانی در زمینه سودآوری می­باشد.

صنایع پیشرو

39 شرکت فرانسوی در میان 500 واحد از بزرگ­ترین شرکت­های جهانی قرار دارند مانند:

  • دنون در زمینه تولیدات غذایی و کشاوری
  • لویی وویتون، ایوسن لوران، شنل، دیور، اورئال در زمینه مد، لوکس و لوازم آرایشی
  • پژو، سیتروئن و رنو در زمینه صنعت خودرو و میشلن در زمینه صنعت لاستیک
  • تلس و تامسون در زمینه الکترونیک
  • ایرباس و دسو در زمینه هوانوردی

در عرض 5 سال نزدیک به 5 میلیون شرکت در فرانسه تاسیس گردید.

حمل و نقل و مخابرات

اگر می­دانیم که TGV  هنوز سریع­ترین قطار دنیاست کمتر اطلاع داریم که ایر فرانس پس از پیوستنش به KLM به ممتازترین خط هوایی جهان تبدیل شد.

فرانسه یکی از دیجیتالی­ترین کشورهای دنیاست. الکاتل رهبر جهانی نقل وانتقال دیجیتالی دنیاست. شرکت اورانژ به عنوان اولین اپراتور مخابرانی فرانسه، دارای جایگاه پنجم را در رده بندی جهانی می باشد.

4- مزایای زندگی در فرانسه

سازمان جهانی زندگی از 5 سال گذشته تا کنون، نام فرانسه را از لحاظ کیفیت زندگی در میان اولین کشورهای دنیا قرار داده است.

بطور مثال زندگی در فرانسه به معنای بهره­ مندی از یکی از بهترین نظام­ های بهداشتی می­ باشد که در رتبه­ بندی سازمان جهانی بهداشت حائز مقام نخست است. دانشجویان بین المللی به محض ثبت نام در دوره ­های آموزش عالی به صورت الزامی از آن بهره­ مند می­گردند.

فرانسوی­ ها دارای یکی از بالاترین درصد امید به زندگی می باشند (77 سال برای مردان و 84 سال برای زنان) و از قانون کاری پیروی می­کنند که امکان فعالیت­ های تفریحی را نیز برای آنان فراهم می آورد (35 ساعت کار هفتگی و 5 هفته تعطیلات برای همه).

فرانسه که یکی از امن ترین کشورهای اروپاست، صاحب یکی از دلپذیرترین طبیعت­ ها نیز می ­باشد.

اولین مقصد گردشگری دنیا

فرانسه دارای 35 مکان ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو می­باشد که در میان آنان شهر پاریس اولین مقصد جهانی جهت گردشگری و برپایی نمایشگاه­ های بین المللی است. برج ایفل در میان بناهایی که برای بازدید از آن پول باید پرداخت گردد دارای یکی از بیشترین تعداد بازدید کننده در سال است و دیسنی لند پاریس پر رفت و آمدترین پارک تفریحی اروپاست.

فرانسه در قلب اروپا

 فرانسه با دارا بودن 9 کشور هم مرز، تقاطع مسلم قاره پیر است و با داشتن فرودگاه شارل دوگل دارای دومین فرودگاه مهم اروپا و ششمین در جهان است. فرانسه همچنین صاحب متراکم­ترین شبکه جاده­ای دنیا و قطار سریع السیر TGV به مقصد شهرهای مهم فرانسوی و اروپایی مانند لندن، آمستردام، ژنو و غیره می­باشد. علاوه بر این حضور در قلب اروپا امکان سفر به 22 کشور فضای شنگن را با دارا بودن تنها یک رواید واستفاده از یورو (واحد پول مشترک بین 16 کشور)، فراهم می آورد.


سبک زندگی بی مانند

فرانسه همچنین دارای هنر آشپزی فوق العاده مشهوری می باشد که از سال 2010 در فهرست میراث معنوی و جهانی یونسکو قرار گرفته است. 350 نوع پنیر، تاکستان­های بوردو، بورگندی و بسیاری دیگر، آشپزی ادویه دار جزایر آنتی یا شاهکار بزرگ­ترین سرآشپزان رده بالا، شاهدی بر این مدعا هستند. فعالیت­ ها وتفریحات بسیار گوناگونی در شهر، کوه، دشت، صحرا و کنار دریا، در دسترس می­ باشد. فرانسه همچنین یکی از مهدهای فرهنگ و هنر جهان می باشد.

مرجع: وبسایت ایران کمپس

error: Content is protected !!