برنامه نیروی متخصص کبک QSW

فهرست مطالب

برنامه نیروی متخصص کبک Quebec Skilled Worker


مراحل اقدام در برنامه نیروی متخصص کبک Quebec Skilled Worker Program

برنامه نیروی متخصص کبک همیشه از پرطرفدارترین برنامه های مهاجرتی به کانادا بوده است. اگرچه این برنامه نیز مانند سایر برنامه ها قرار است دچار تغییرات شگرفی شود و ممکن است این تغییرات، اقدام برای این برنامه را برای برخی متقاضیان مشکل تر کند ولی هنوز هم بسیاری متقاضیان تمایل دارند از طریق این برنامه به کانادا مهاجرت کنند. این برنامه نیز مانند اکثر برنامه های مهاجرتی کانادا دارای جدولی امتیاز بندی می باشد و فقط متقاضیانی مجاز به اقدام هستند که امتیازات لازم را در سیستم امتیاز بندی کسب کنند و از اداره مهاجرت این استان دعوتنامه برای ارسال پرونده (ITA) دریافت کنند. لازم به توضیح است که در تاریخ 2 آگوست 2018، اداره مهاجرت این استان کلیه جزییات این برنامه را شرح خواهد داد.

نخست به مراحلی که متقاضیان بایستی برای دریافت اقامت دایم از طریق این روش پشت سر بگزرانند اشاره خواهیم کرد:

1- در مرحله اول متقاضیانی که 18 سال و بالاتر دارند می توانند پروفایل ابراز تمایل خود برای شرکت برنامه نیروی متخصص کبک را تکمیل و سابمیت کنند. به این پروفایل Expression of Interest یا EOI گفته می شود.

2- سپس با توجه به شرایط متقاضی مانند تحصیلات، سوابق کاری، رشته تحصیلی، کانکشن متقاضی به این استان، زبان فرانسه و انگلیسی و فاکتورهای دیگر، به متقاضی امتیازی تعلق خواهد گرفت. می توانید جدول امتیاز بندی این برنامه را در لینک زیر مشاهده کنید: 

جدول امتیاز بندی در برنامه نیروی متخصص کبک

3- پس از آن متقاضیان بایستی Passing Score را بر اساس تمامی فاکتورها شامل امتیاز فرزندان وابسته و امتیاز توانایی مالی به دست آورند. این امتیاز برای افراد مجرد 50 و برای افراد متاهل 59 می باشد. این امکان برای متقاضی وجود دارد که ابتدا بدون در دست داشتن نمرات مورد نظر آزمون فرانسه و انگلیسی پروفایل خود را ثبت کرده و سپس اقدام به دریافت نمرات مورد نظر کند. 

4- سپس اداره مهاجرت این استان بر اساس امتیازات فرد و همچنین فاکتورهای مهم دیگر مانند داشتن کانکشن به این استان، برای تعدادی از متقاضیان دعوتنامه برای اپلای یا Invitation to Apply صادر خواهد کرد.

5- متقاضیانی که موفق به دریافت دعوتنامه برای اپلای شوند 90 روز فرصت دارند تا اپلیکیشن کامل خود را سابمیت کنند. بعد از سابمیت پرونده، در صورتی که متقاضی مرحله بررسی مدارک را با موفقیت پشت سر گذاشت به وی CSQ یا اجازه اقامت در کبک داده خواهد شد. 

6- پس از دریافت CSQ، متقاضی بایستی پرونده جداگانه ای را برای دریافت ویزا به اداره مهاجرت فدرال کانادا ارسال کند که در این مرحله از متقاضی درخواست انجام تست های پزشکی Medical خواهد شد و همچنین پیشینه متقاضی تحت عنوان Security Check بررسی می شود.

7- در صورتی که متقاضی در مرحله قبل مشکلی نداشته باشد ویزای اقامت دایم وی، همسر وی و کلیه فرزندان زیر 22 سال آن ها صادر خواهد شد.

نکات مهم:

  • پروفایل EOI متقاضیان پس از تکمیل و سابمیت به مدت 12 ماه فعال خواهد بود و پس از آن متقاضی مجددا بایستی پروفایل جدیدی را تکمیل و سابمیت کند.
  • بر اساس گفته اداره مهاجرت این استان، با این تغییرات جدید، زمان بررسی مدارک متقاضی به 12 ماه کاهش خواهد یافت. دقت شود که منظور از زمان بررسی متقاضی، مدت زمانیست که بررسی پرونده متقاضی جهت دریافت اجازه اقامت در کبک یا CSQ به طول خواهد انجامید.

چگونه امتیازات خود را در این برنامه محاسبه کنم؟

متقاضیان می توانند امتیاز کل خود را با استفاده از نرم افزار خودکار محاسبه امتیاز در برنامه نیروی متخصص کبک محاسبه کنند. لینک این نرم افزار را در زیر مشاهده می کنید:

https://goo.gl/4LHC4A

* متقاضیانی که قصد دارند از برنامه نیروی متخصص کبک اقدام کنند حتما جهت بررسی وضعیت و تشکیل پرونده، فرم ارزیابی زیر را تکمیل و یا به آیدی تلگرام زیر پیغام دهند: 

فرم ارزیابی:  https://goo.gl/6bA7rX

 

error: Content is protected !!