برنامه نیروی متخصص Manitoba Skilled Worker

فهرست مطالب

برنامه نیروی متخصص Skilled Worker استان منیتوبا 


نیروی متخصص می‌توانند با اشتغال مستمر در مانیتوبا ارتباط خود با این استان را که تمامی متقاضیان MPNP برنامه نیروی متخصص استان مانیتوبا ملزم به داشتن آن هستند را اثبات نمایند.

اشتغال دائمی در مانیتوبا یعنی متقاضی پس از آنکه به عنوان یک نیروی موقت خارجی یا دانشجوی خارجی (پس از) فارغ‌التحصیلی و (در دوره‌ی) کارآموزی، یک دوره‌ی حداقل شش ماهه (مستمر) اشتغال تمام وقت را در یک شرکت مانیتوبایی به اتمام رسانده‌است، این شرکت اشتغال تمام وقت دائمی به متقاضی ارائه کند.

برنامه نیروی متخصص مانیتوبا، بر خلاف برنامه های دیگر این استان، متقاضیان را بر اساس امتیاز ارزیابی نمی‌کند.

الزامات کارفرمای مانیتوبا:

  • کارفرمای متقاضی باید تحت یکی از لایحه‌های ایالتی یا مجلس کانادا به ثبت رسیده یا مبتنی بر آن باشد و به عنوان کسب‌و‌کاری فعالیت داشته باشد که دارای توانایی تولید ثابت بوده و بنا و تجهیزات آن در مانیتوبا باشد.
  • کارفرمای متقاضی باید برای کسب رضایت مامورین بررسی پرونده های مهاجرتی این استان نشان دهد که کسب‌و‌کارش پایدار بوده و قادر به ارائه شغل تمام‌وقت و بلندمدت به متقاضی در مانیتوبا است.
  • هر نوع خود‌اشتغالی، کار غیر‌مجاز یا دوره‌های اشتغال که در آن متقاضی مشغول به تحصیل تمام وقت بوده‌است (مثلاً: تجربه کاری حاصل از دوره‌ی داشتن مجوز کار حین تحصیل) هنگام محاسبه دوره‌ی مجاز تجربه کاری در مانیتوبا به حساب نخواهند آمد.
  • افراد خوداشتغال، صاحبان کسب و کار، کسانی که در یک کار هم مالک و هم کارگر هستند و پیمانکاران مستقل (که با مراکزی که درخواست کار آنها را قبول می‌کنند، قرارداد می‌بندند)، واجد شرایط درخواست کار به عنوان نیروی متخصص در مانیتوبا نیستند و هرگونه تجربه‌ی کاری حاصل از آنها هنگام محاسبه دوره‌ی اشتغال مجاز در استان، به حساب نمی‌آید.

توجه شود که برنامه مهاجرتی این استان تنها در صورت اثبات وجود رابطه‌ی کارگر – کارفرما، نامه مجوز کار و حمایت را  به متقاضی خواهد داد.

شرایط لازم برای دانشجویان خارجیِ سایر استان‌ها

اگر متقاضی از یک دوره‌ی آموزشی دانشگاهی در یکی دیگر از استان‌های کانادا فارغ‌التحصیل شده‌ است و می‌خواهد به این دلیل که در مانیتوبا مشغول به کار شده‌است، تحت این برنامه درخواست مهاجرت برای نیروی متخصص کند، باید توجه داشته باشد که برای کسب شرایط لازم، ابتدا باید حداقل یک سال برای آن کارفرما در مانیتوبا کار کرده باشد.

کارگران خارجی موقت:

مدارک لازم: متقاضی باید نسخه‌هایی از مجوز معتبر کار، تائیدیه‌ی کتبی و امضا شده‌ی کارفرمای خود در مانیتوبا مبنی بر شش ماه کار مستمر با ذکر میزان حقوق یا دستمزد به اضافه‌ی جزئیات سِمت و با سربرگ شرکت، در ثبت نام آنلاین این برنامه MPNP Online آپلود کنند.

 

الزامات متقاضی:

  • پیشنهاد اشتغال بلند مدت متقاضی باید از همان کارفرمایی باشد که به طور تمام وقت و به مدت زمان لازم برایش کار کرده‌است.
  • متقاضی باید تمامی شرایط لازم برای سِمت شغلی از جمله مهارت و تحصیلات و هر مجوز یا گواهینامه‌ی مورد نیاز را داشته باشد.
  • متقاضی باید زبان انگلیسی را در حد لازم برای اشتغال بلد باشد؛ مخصوصاً باید داشتن مهارت در زبان های انگلیسی یا فرانسوی را برای انجام وظایف شغلیِ معین شده، ثابت کند.
  • ارتباط متقاضی با استان مانیتوبا بواسطه‌ی اشتغال باید قوی‌تر از ارتباط و پیوند وی با استانهای دیگر باشد.
  • متقاضی باید در یک برنامه اسکان، قصد و برنامه‌ی خود از زندگی و کار و داشتن زندگی شغلی و خانوادگی در مانیتوبا به عنوان یک ساکن دائمی را نشان داده و ثابت کند.

توجه شد که:

  •  افرادی که از داشتن مجوز کار در مانیتوبا معاف هستند (به عنوان مثال: کشیش‌ها) واجد شرایط درخواست اقامت تحت این برنامه نیستند.
  • سابقه کاری که به عنوان  بخشی از برنامه تحصیلی و شغلی است، غیرقابل‌قبول است.

 

فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که دوره ی کارآموزی را سپری می‌کنند:

فقط فارغ التحصیلان موسسات آموزش عالی مانیتوبا مورد قبول هستند. تنها زمانی متقاضی واجد شرایط است که کارفرما در مانیتوبا پس از حداقل شش ماه کار تمام وقت مداوم با یک مجوز معتبرِ کار پس از تحصیل، کار بلند‌مدتی به متقاضی بدهد.

مدارک لازم:

  • متقاضی باید نسخه‌ای از مجوز معتبر کار پس از فارغ التحصیلی، تأئیدیه‌ی کارفرما مبنی بر حداقل شش ماه کار تمام وقت مستمر، نامه‌ی پیشنهاد کار با ذکر میزان حقوق یا دستمزد و جزئیات سِمت، با سربرگ شرکت و امضای کارفرما و همچنین مدارک تحصیلی را در ثبت نام آنلاین این برنامه MPNP Online آپلود کنند.

الزامات متقاضی:

  • متقاضی باید در یک برنامه آموزشی یا کارآموزی مجاز در یکی از موسسات خصوصی یا حرفه‌ای در مقطع دانشگاهی در مانیتوبا شرکت کرده‌ باشد. (برنامه‌های آموزش زبان در نظر گرفته نمی‌شوند.)
  • برنامه تحصیلی یا شغلی متقاضی باید تمام وقت بوده و حداقل یک سال تحصیلی طول کشیده باشد.
  • متقاضی باید با موفقیت برنامه را تمام کرده و دیپلم، مدرک یا گواهینامه دریافت کرده‌ باشد.
  • متقاضی باید برای همان کارفرمایی که کار دائمی (بلند مدت) و تمام وقت به او پیشنهاد کرده است، حداقل شش ماه به طور مداوم کار کرده‌ باشد.
  • متقاضی باید از اداره‌ی مهاجرت کانادا یک مجوز معتبر کار پس از فارغ‌التحصیلی داشته باشد.
  • پیوند متقاضی با استان مانیتوبا بواسطه‌ی اشتغال باید قوی‌تر از پیوندش با استانهای دیگر باشد.
  • متقاضی باید در یک برنامه اسکان، قصد و برنامه‌ی خود از زندگی و کار و داشتن زندگی شغلی و خانوادگی در مانیتوبا به عنوان یک ساکن دائمی را نشان داده و ثابت کند.
  • تمام شرایط و مهارتهای زبانی لازم برای انجام وظایف کاری خود به زبان انگلیسی یا فرانسوی را داشته باشد.

-اگر کار متقاضی جزء مشاغل رده پایین ( NOC C یا D) طبقه‌بندی می‌شود، باید نتایج معتبر آزمون زبانِ مورد تأئید MPNP که نشان دهنده‌ی مهارت زبانی رسمی متقاضی در سطح 4 CLB (برای زبان فرانسه در سطح 4 NCLC) یا بالاتر در همه‌ی مقوله‌‌های آزمون بر مبنای شبکه‌ی زبان CLB برنامه‌ی استانیِ داوطلبان مانیتوبا (MPNP) است، در MPNP Online  آپلود کند.نتایج آزمون زبان متقاضی تا زمانی اعتبار دارد که در زمان ارسال درخواست متقاضی در MPNP Online بیش از دو سال از آن نگذشته باشد. مشاغل NOC C  و D شامل کارگران رده‌پائین در حرفه‌ها، صنایع اولیه و صنایع تولیدی، فروش و خدمات و برخی از مقوله‌های دفتری و دستیاری می‌شود

 

error: Content is protected !!