برنامه اکسپرس اینتری نیروی متخصص Newfoundland and Labrador

فهرست مطالب

برنامه اکسپرس اینتری نیروی متخصص
Newfoundland and Labrador

برنامه اکسپرس اینتری نیروی متخصص، مسیری برای دریافت اقامت دائم برای کسانی است که قصد دارند به طور دائم در استان نیوفاوندلند و لابرادور اقامت گزینند. متقاضیان باید در استخر Pool اکسپرس اینتری پذیرفته شوند، یک پیشنهاد شغلی در نیوفاوندلند و لابرادور داشته باشند، و قصد داشته باشند که به طور دائم در این استان اقامت داشته باشند. اداره مهاجرت کانادا (IRCC) متعهد است که تقاضای 80 درصد از کاندیداهای اکسپرس اینتری این استان را درظرف شش ماه بعد از دریافت تقاضا مورد پردازش قرار دهد.

برای دریافت توضیحات جامع‌تری در رابطه با برنامه اکسپرس اینتری نیروی متخصص نیوفاوندلند و لابرادور، لطفا راهنمای برنامه اکسپرس اینتری نیروی متخصص را مطالعه کنید.
Express Entry Skilled Worker Application Guide

به روزرسانی: از تاریخ 20 جولای 2017، متقاضیان باید اثبات کنند که می‌توانند از لحاظ اقتصادی در این استان مستقر شوند. متقاضیان باید مدارک مالی را به همراه درخواست خود ارائه دهند. مدارک مالی باید دارای شرایط زیر باشند:

  • پس‌اندازها باید حداقل از سه ماه قبل از ارائه درخواست PNP در حساب نگهداری شوند.
  • حساب(های) مالی تنها باید به نام متقاضی اصلی و یا همسر وی باشد.
  • صورتحساب مالی باید تاریخچه تراکنش‌های مالی را با جزئیات نشان دهد
  • متقاضیان باید تنها اسناد حساب‌هایی را ارائه کنند که حداقل مقدار سرمایه مورد نیاز مشخص شده توسط این استان را نشان دهد، و لازم نیست اسناد همه دارایی‌های مالی خود را ارائه کنند؛
  • اسناد مالی قابل قبول به حساب‌های زیر محدود می‌شوند: حساب‌های جاری، حساب سپرده، گواهی سرمایه‌گذاری ضمانت‌شده (GIC)، صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک، حساب‌های طرح پس‌انداز ثبت‌شده بازنشستگی (RRSP)، حساب‌های پس‌انداز معاف از مالیات، سپرده های کوتاه‌مدت و سپرده‌های مدت‌دار

 

چه کسانی واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری نیروی متخصص هستند؟

لطفا توجه داشته باشید که متقاضیان برای آنکه واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری نیروی متخصص باشند، باید معیارهای زیر را داشته باشند:

1-متقاضیان باید در استخر اکسپرس اینتری سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) پذیرفته شوند. به منظور تأیید ثبت‌نام در اکسپرس اینتری، متقاضیان باید شماره اکسپرس اینتری خود و
Job Seeker Code را که پس از تشکیل پروفایل در سیستم اکسپرس اینتری دریافت می کنند، ارائه دهند.

2-متقاضیان باید یک پیشنهاد کار با مهارت بالا یا یک پیشنهاد کار از یک کارفرمای استان نیوفاوندلند و لابرادو  مطابق با سیستم طبقه‌بندی کد شغلی ملی (NOC) داشته باشند. سطح مهارت” مربوط به شغل خود را می توانید با جستجو در عناوین شغلی در این صفحه پیدا کنید.

افرادی که در حال حاضر هر یک از معیارهای بالا را ندارند واجد شرایط برای اکسپرس اینتری نیروی متخصص استان نیوفاندلند و لابرادور نیستند. با این حال ممکن است واجد شرایط درخواست برای برنامه های دیگر این استان باشند.

جدید: اگر متقاضی یک مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) دارد، می‌تواند برای برنامه اکسپرس اینتری نیروی متخصص واجد شرایط باشد، البته در صورتی که در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل داشته باشد. 

متقاضیانی که در خارج از کانادا اقامت دارند نیز می‌توانند برای برنامه اکسپرس اینتری نیروی متخصص درخواست دهند، در صورتی که یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در نیوفاوندلند و لابرادور داشته باشند. کارفرما باید اثبات کند که قبل از ارائه پیشنهاد شغلی به یک نیروی بین‌المللی، به شکلی واقعی برای به خدمت گرفتن نیروی کانادایی‌ یا افراد مقیم دائم واجد شرایط تلاش کرده است.

علاوه بر این، متقاضی باید:

  • در استخر اکسپرس اینتری سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) پذیرفته شده و یک شماره نمایه اکسپرس اینتری (E به همراه 9 رقم) معتبر داشته باشد.
  • امتیاز حداقل 67 از 100 را در جدول امتیاز بندی PNP کسب نماید.
  • یک پیشنهاد شغل تمام وقت از یک کارفرمای نیوفاوندلند و لابرادور داشته باشد. این شغل باید در بردارنده دستمزد در قالب بسته حقوق و مزایا مطابق با استانداردهای استخدام دولتی استانی و نرخ‌های دستمزد متداول باشد، و این بسته حقوقی نباید از موافقت‌نامه‌های اتحادیه‌های صنفی تخطی کند یا با منازعات بین کارمند و کارفرما معارضه داشته باشد.
  • مجوز کار از اداره مهاجرت کانادا داشته باشد و یا برای چنین مجوزی درخواست داده باشد؛ مجوز‌های کاری که به PNP ارائه شده باشد باید قبل از تاریخ انقضای خود مدت زمان شش ماه اعتبار داشته باشد.
  • یک مدرک آموزش عالی یا دیپلم کانادایی داشته باشد، یا یگ گزارش ارزیابی مدرک تحصیلی Educational Credential Assessment  از یک مؤسسه مورد تأیید CIC داشته باشد تا تأیید کند که آموزش خارجی آنها با استانداردهای آموزشی کانادا برابری می‌کند (مربوط به دانشجویان بین الملل). گواهی ECA ارائه شده همراه با درخواست باید با سطح تحصیلات اعلام شده در استخر اکسپرس اینتری مطابقت داشته باشد.    
  • قادر باشد قصد و توانایی اقامت دائم در نیوفاوندلند و لابرادور را اثبات کند و بتواند با شواهد اثبات کند که سرمایه یا منابع مالی کافی اقامتی برای استقرار خود و همه افراد تحت تکفل خود در نیوفاوندلند و لابرادور را در اختیار دارد؛ و
  • قادر باشد نتایج آزمون زبان از یک مؤسسه آزمون مشخص را ارائه نماید، به طوری که با سطح زبان اعلام شده در استخر اکسپرس اینتری مطابقت داشته باشد.

اگر تجربه کاری موردنظر در حرفه‌ای است که در نیوفاوندلند و لابرداور تحت قوانین خاصی قرار داشته (regulated) و تصدی آن نیاز به دریافت گواهی یا مجوز اجباری در این استان است، متقاضی باید مدارکی دال بر شایستگی برای دریافت مجوز و گواهی کار در آن حرفه را به همراه تقاضای PNP خود تقدیم نماید. 

 

چه کسانی واجد شرایط اکسپرس اینتری نیروی متخصص نیستند؟

تقاضاهای اکسپرس اینتری نیروی متخصص  واجد شرایط نخواهند بود اگر:

  • متقاضی در استخر اکسپرس اینتری پذیرفته نشده باشد
    (شایستگی را در اینجا تعیین کنید (determine eligibility here);
  • متقاضی حداقل امتیاز 67 از 100 امتیاز را در شبکه ارزیابی امتیازی کسب نکرده باشد.
  • متقاضی مدعی پناهندگی در کانادا است و از دولت کانادا خواستار وضعیت پناهندگی است و یا آنکه قبلا ادعای پناهندگی او رد شده است؛
  • متقاضی نتواند مدارک درخواست شده از طرف PNP را ارائه نماید؛
  • متقاضی نتواند قصد واقعی خود برای زندگی و کار در نیوفاوندلند و لابرادور را اثبات کند؛
  • متقاضی نتواند توانایی خود برای استقرار مالی را به اثبات برساند؛
  • متقاضی یا هریک از اعضای خانواده تحت تکفل او با سن بالای 22 سال (چه با او همراه باشند یا خیر) یک سابقه کیفری داشته باشند؛
  • متقاضی درگیر در یک بازداشت یا منازعه سرپرستی فرزند حل نشده باشد. متقاضیان باید پیش از آغاز فرآیند مهاجرتی این موضوعات را حل نمایند؛ و
  • متقاضی و یا نماینده متقاضی عمدا اطلاعات نادرستی را در تقاضای خود ارائه کرده باشند. هرگونه فعالیتی که به طور بالقوه شامل کلاه‌برداری باشد بررسی شده و ممکن است به دادرسی جزائی منجر شود.

 

چگونه متقاضی می تواند برای برنامه اکسپرس اینتری نیروی متخصص درخواست ارسال کند؟

متقاضی باید:

مرحله 1: تمام فرم های استانی ذکر شده در زیر را تکمیل کند:

 

مرحله 2: فرم های فدرال را که در زیر فهرست شده اند تکمیل کند:

 

مرحله 3: جمع آوری تمام مدارک مورد نیاز:

لینک چک لیست مدارک لازم: Document Checklist 

مرحله 4: درخواست خود را ارسال کند

پس از آماده کردن تقاضای PNP خود لطفا به موارد زیر توجه کنید:

  • متقاضیان مقیم خارج کانادا باید کپی‌های رسمی از مدارک خود ارائه نمایند.
  • گذرنامه‌ها باید معتبر باشد و منقضی نباشند.
  • از متقاضیان تقاضا خواهد شد در یک مصاحبه با کارکنان PNP حضور یابند.
  • متقاضیان باید فرم‌های فدرال اصل را به PNP ارائه دهند.
  • به متقاضیان توصیه می‌شود پیش از ارسال تقاضای خود به PNP، فرم‌های و مدارک پشتیبان خود و چک لیست مدارک را بازبینی کنند.

 

  خدمات شغلی AXIS

ممکن است از برخی از متقاضیان PNP درخواست شود تا به عنوان بخشی از برنامه مهاجرتی خود در برنامه خدمات شغلی AXIS نام نویسی کنند. AXIS (تحصیل تجربه؛ تکمیل مهارت‌ها) خدمات جامع و متمرکز بر شغل و برنامه‌های استخدامی را برای متخصصین آموزش‌دیده، بازرگانان و کارآفرینان فراهم می‌کند. هدف AXIS آن است که با تعامل فعال با کارفرمایان و شرکای همکار خود در تمام سطوح دولت، صنعت و جامعه، ادغام موفق در بازار کار را برای تازه‌واردها تسهیل کند.      

http://www.axiscareers.net/home/

 http://www.axiscareers.net/whyregister/

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!