ویزای کار کانادا

فهرست مطالب

ویزای کار کانادا


 

گرفتن جاب آفر و ویزای کار از کانادا
سالانه بسیاری از متقاضیان کار در کانادا از کشورهای مختلف با ویزای کار به کانادا می آیند. اما چطور میتوان برای ویزای کار کانادا اقدام کرد؟

متقاضی دریافت ویزای کار راه آسانی را در پیش نخواهد داشت و اول از همه بایستی مهارت و تخصص بالایی در حوزه کاری خود داشته باشد. متقاضی ابتدا بایستی از بازار کار کانادا و استان های مختلف آن در حوزه کاری خود اطلاعات کافی را کسب نماید. بعضی از مشاغل در کانادا مورد نیازند و برخی خیر. 
بعد از اطمینان از اینکه حوزه کاری متقاضی در کانادا مورد نیاز است، متقاضی بایستی در وبسایت های معروف کاریابی کانادا به دنبال موقعیت های شغلی باشد که با مهارت ها و تخصص های او منطبق باشد. پس از آن نوبت به نگارش رزومه استاندارد کانادایی هست. در مورد این که چه رزومه ای کانادایی هست می توان اطلاعات گسترده ای را در وبسایت های اینترنتی و با یک سرچ ساده به دست آورد. در کنار رزومه، متقاضی بایستی اقدام به نگارش کاور لتر کند. کاور لتر در واقع یک انگیزه نامه هست که در آن به مهارت های فردی و دلیل انتخاب آن کارفرما و هدف متقاضی از کار در شرکت مربوط اشاره شده است.

حال اگر فردی توانست برای موقعیتی اپلای کند و از کارفرما پس از مصاحبه پاسخ مثبت بگیرد، کارفرما برای فرد متقاضی یک جاب آفر خواهد فرستاد.

تعریف جاب آفر یا پیشنهاد کاری در لینک زیر آمده است:

http://www.cic.gc.ca/english/helpcentre/answer.asp?qnum=1200&top=17

نکته ای که در اینجا وجود دارد اینست که بسیاری افراد تصور می کنند با داشتن جاب آفر می توانند برای دریافت ویزای کار اقدام کنند. خیر متاسفانه اینگونه نیست. متقاضی پس از دریافت جاب آفر بایستی از سوی کارفرما نامه ای به عنوان LMIA دریافت کند. این نامه بایستی مثبت باشد. این نامه را بایستی حتما کارفرما برای متقاضی درخواست دهد و گرفتن آن هم زمان بر است و کارفرما به سادگی نمی تواند آن را دریافت کند. این نامه بیان می کند که برای موقعیت شغلی که قرار است متقاضی از خارج از کانادا آن را پر کند هیچ کانادایی یا مقیم دایم کانادا موجود نبوده و اثبات این موضوع چندان راحت نیست.

در لینک زیر با LMIA یا Labour Market Impact Assessment بیشتر آشنا شوید:

http://www.cic.gc.ca/english/helpcentre/answer.asp?qnum=163&top=17

اگر کارفرما موفق شد نامه LMIA با جواب مثبت را دریافت کند، متقاضی می تواند جهت دریافت ویزای کار کانادا Work Permit اقدام کند.

ویزای کار کانادا با راه اندازی یا خرید بیزنس در کانادا:

ویزای کار Owners Operators یکی از محبوب ترین برنامه های دریافت ویزای کار کانادا با راه اندازی یک بیزنس جدید در کانادا یا خرید یک بیزنس موجود می باشد و می تواند در صورت دارا بودن شرایط در نهایت به اقامت دائم متقاضی در کشور کانادا ختم شود. برای واجد شرایط شدن در این برنامه متقاضی نیاز به سابقه ی مدیریت یا سوابق مالکیت کسب و کار و همچنین دارایی کافی برای راه اندازی یا خرید بیزنس در کانادا خواهد داشت.

 

error: Content is protected !!