مسکن در کانادا

فهرست مطالب

مسکن در کانادا


 

معرفی انواع خانه در کانادا
در کانادا منازل مسکونی انواع متعددی دارند که بایستی در هنگام اجاره و یا خرید به آن توجه شود. در زیر در مورد تک تک آن ها توضیحاتی ارایه شده است:

 

Single-Family Detached House

این خانه ها همان خانه های ویلایی هستند که از دو طرف آزاد هستند و با خانه های مجاور دیوار مشترک ندارند و محبوب ترین نوع منزل در کانادا به حساب می آیند. خود این منازل به دو گروه طبقه بندی می شوند:

1- Bungalow که فقط دارای یک طبقه است.

2- Two-Story House که دارای دو طبقه می باشد. اتاق نشیمن و آشپزخانه در طبقه همکف و اتاق ها و سرویس های بهداشتی و حمام معمولا در طبقه بالایی قرار دارند.

معمولا در خانه های ویلایی مخصوص خانواده و بدون دیوار مشترک Single-Family Detached House یک زیرزمین وجود دارد که به آن basement می گویند و معمولا دارای ورودی مجزا بوده و اجاره داده می شود. این زیرزمین ها معمولا دارای نور کافی نبوده و پنجره های کوچکی دارند اما برای ماه های اول ورود به کانادا ممکن است برای مهاجرینی که اندوخته مالی کمی دارند مناسبتر باشند‌. برخی اوقات این زیرزمین ها در طبقه همکف منزل قرار دارند و از یک طرف به حیاط پشتی راه دارند که به آن ها Walk-out Basement می گویند و طبیعتا اجاره آن ها از بیسمنت های معمولی بیشتر است.

Semi-Detached House

این منازل مانند منازل Detached هستند با این تفاوت که از یک طرف با منزلی دیگر دیوار مشترک دارند. به واسطه اینکه در این منازل دیوار مشترک وجود دارد، این منازل نسبت به منازل Detached محبوبیت کمتری در کانادا دارند.

Townhouse

این نوع منازل مانند آپارتمان های با دو یا سه طبقه هستند که از هر دو طرف به یکدیگر چسبیده اند و از دو طرف دیوار مشترک وجود دارد. در این منازل، هر دو یا سه طبقه مربوط به یک واحد مسکونی می باشد و یک خانواده در آن زندگی می کند.

Condo Apartment in High-Rise Condominium

این آپارتمان که به اختصار به آن ها کاندو آپارتمان می گویند در واقع آپارتمانی هست با امکانات مناسب و دارای لاندری (لباسشویی و خشک کن) مجزا که صاحب آن یک فرد است. در این مجتمع های مسکونی معمولا باشگاه ورزشی و استخر وجود دارد. کاندو آپارتمان ها ممکن است دارای یک، دو، سه خواب یا بیشتر باشند.

Rental Apartment

این آپارتمان ها نیز مانند کاندو آپارتمان ها می باشند با این تفاوت که دارای امکانات کمتری هستند و صاحب آن ها یک شرکت است و بوسیله یک مدیر ساختمان اداره می شوند. لازم به توضیح است که اکثر این آپارتمان ها دارای لاندری مجزا نبوده و کلیه ساکنان مجتمع آپارتمانی بایستی از یک لاندری مشترک بزرگ در طبقه همکف مجتمع آپارتمانی استفاده کنند.

بدیهیست که اجاره این آپارتمان ها نیز از کاندو آپارتمان ها کمتر بوده و برای اجاره کردن آن ها بایستی در لیست انتظار نام نویسی کرد و قرارداد را با مدیریت مجتمع مسکونی منعقد کرد.

Duplex and Triplex Houses

این خانه ها دارای دو یا سه طبقه هستند که در هر طبقه یک خانواده مجزا زندگی می کنند. بنابراین ورودی هر واحد به صورت مجزا می باشد. معمولا صاحب این نوع منازل یک نفر بوده و صرفا با هدف اجاره واحد ها خریداری می شوند.

منازل مسکونی معرفی شده خود به دسته های کوچک تر طبقه بندی می شوند اما در درجه اهمیت کمتری قرار دارند و اکثر ساکنین کانادا نیز دسته بندی ارایه شده فوق را مد نظر قرار می دهند.

در این لینک می توانید در و مورد مزایا و معایب دسته بندی منازل ارایه شده اطلاعات بیشتری را کسب نمایید.

همچنین در این لینک می توانید از وبسایت انجمن مسکن سازان کانادا بازدید فرمایید.

 

error: Content is protected !!