برنامه کارآفرینی استان منیتوبا

فهرست مطالب

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی منیتوبا


اداره مهاجرت استان برنامه جدید کارآفرینی منیتوبا را با شرایط جدید اعلام کرد. این شرایط به شرح زیر هستند:

شروط لازم جهت واجد شرایط شدن برای برنامه کارآفرینی منیتوبا

  • داشتن حداقل 3 سال سابقه مالکیت بیزنس و یا مدیریت بیزنس در 5 سال گذشته (صاحبان بیزنس بایستی حداقل مالک 33.3 درصد از سهام بیزنس باشند)
  •  ارایه مدرک آیلتس معادل CLB5 که معادل نمره 4 در مهارت ریدینگ و 5 در سایر مهارت هاست
  • دارا بودن حداقل تحصیلات دیپلم 
  • در برنامه جدید محدوده سنی خاصی مشخص نشده، گرچه بیشترین امتیازات را افراد بین ۲۵ تا ۴۹ سال خواهند آورد.
  • در برنامه جدید نیازی به پرداخت ودیعه نخواهد بود. اما از طرفی متقاضی بایستی بعد از ورود به کانادا بیزنسی به ارزش ۲۵۰ هزار دلار کانادا را در محدوده وینیپگ بزرگ (Manitoba Capital Region) و یا بیزنسی به ارزش ۱۵۰ هزار دلار کانادا در خارج از محدوده وینیپگ بزرگ را راه اندازی کند و این بیزنس بایستی حداقل یک فرصت شغلی را برای یک مقیم دایم و یا شهروند کانادا ایجاد کند.
  • دارا بودن دارایی به ارزش حداقل 500 هزار دلار کانادا (که البته با نرخ بانک مرکزی دلار کانادا ارزیابی خواهد شد)
  • دارا بودن بیزنس پلن جامع و با جزییات کامل 
  • سفر اکتشافی به استان منیتوبا برای شناخت موقعیت های راه اندازی بیزنس و آگاهی از مشکلات و فرصت های پیش رو

در روش جدید ابتدا به متقاضی ویزای کار 2 ساله داده می شود و پس از اینکه متقاضی به خاک کانادا وارد شد و بیزنس خود را راه اندازی کرد و تمامی موارد موجود در قرارداد منعقد شده با اداره مهاجرت این استان را برآورده نمود، می تواند از این استان نامینیشن دریافت کرده و سپس برای دریافت اقامت دایم کانادا اقدام کند.

مراحل اقدام در برنامه کارآفرینی منیتوبا

1- در صورت داشتن شرایط اولیه، متقاضی بایستی تمایل خود برای شرکت در این برنامه را در قالب ارسال فرم های ارزیابی از خود (Self-assessment) و فرم Business Concept Form به اداره مهاجرت این استان ابراز کند.

2- سپس اداره مهاجرت این استان با توجه به شرایط متقاضی (مانند ارزش کل دارایی، سن، سطح زبان، سوابق مدیریتی و یا مالکیت بیزنس و …..) و بر اساس امتیازی که متقاضی در فرم Self-assessment خود کسب کرده است برای وی و در صورتی که متقاضی امتیاز بالایی را به دست آورده باشد دعوتنامه ای مبنی بر ارسال اپلیکیشن کامل را صادر می کند که به این دعوتنامه Letter of Advice to Apply گفته می شود. 

4- پس از آن متقاضی 120 روز فرصت دارد تا اپلیکیشن کامل خود را به همراه هزینه بررسی مدارک که 2500 دلار کاناداست برای اداره مهاجرت این استان ارسال کند. 

5- پس از بررسی کامل و دقیق اپلیکیشن متقاضی در اداره مهاجرت این استان و در صورتی که نوع بیزنس انتخابی و مدارک تکمیلی مورد قبول اداره مهاجرت منیتوبا قرار گرفت، برای متقاضی نامه پذیرش Approval Letter صادر خواهد شد. 

6- با داشتن این نامه متقاضی می تواند برای ویزای کار 2 ساله خود، همسر خود و کلیه فرزندان زیر 22 سال خود اقدام کند. 

نکته: بدیهی است که همه حوزه های بیزنس مورد قبول اداره مهاجرت این استان قرار نخواهد گرفت. 

نکته: پس از اینکه متقاضی با ویزای کار وارد کانادا شد بایستی در این استان و بر اساس بیزنس پلن خود اقدام به راه اندازی و یا خرید بیزنس کرده و حتما در این مدت در این استان زندگی کند. همچنین متقاضی باید مدیریت روزانه و پیوسته بیزنس خریداری یا راه اندازی شده خود را بر عهده داشته باشد. 

اطلاعات بیشتر در لینک زیر:

http://www.immigratemanitoba.com/immigrate-to-manitoba/mpnp-for-business/

متقاضیان می توانند درخواست خود را به ایمیل [email protected] ارسال نمایند و یا از طریق لینک زیر فرم ارزیابی را تکمیل نمایند:

https://goo.gl/6bA7rX

error: Content is protected !!