برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا (BC Entrepreneur Stream)

فهرست مطالب

برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا (BC Entrepreneur Stream)

برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا برای صاحبان و مدیران مشاغل که قصد تاسیس و یا خرید یک کسب و کار در این استان را دارند ارایه شده است. این برنامه سرمایه گذاری با توجه به دارا بودن شرایط بسیار مناسب برای سرمایه گذاران خارجی، همیشه یکی از برنامه های سرمایه گذاری پر طرفدار و محبوب استانی کانادا بوده است. در سال های گذشته مدیران و صاحبان کسب و کار در ایران و علاقه مند به سرمایه گذاری و زندگی در این استان از طریق این برنامه موفق به دریافت مجوز کار و در نهایت اقامت دایم کانادا شده اند.

نقسه استان بریتیش کلمبیا

شرایط لازم برای اقدام در برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا:

  • متقاضی بایستی حداقل دارایی معادل 600 هزار دلار کانادا را داشته باشد و این دارایی بایستی به طور قانونی کسب شده باشد.
  • متقاضی باید حداقل مبلغ 200 هزار دلار کانادا در یک بیزنس جدید واجد شرایط در بریتیش کلمبیا سرمایه گذاری کند یا یک بیزنس موجود را توسعه دهد.
  • حداقل یک شغل تمام وقت جدید در بیزنس خود برای یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم ایجاد کند.
  • کسب حداقل نمره معادل CLB4 در زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • تجربه بیزنس و یا مدیریت مناسب داشته باشد.

مراحل کامل درخواست در برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا

1- ثبت نام در سیستم EOI

متقاضی باید پروفایل ابراز تمایل (EOI) خود که شامل شرح مختصر از بیزنس و ایده پیشنهادی وی می باشد را به همراه مبلغ غیر قابل باز پرداخت 300 دلار کانادا ثبت کند. داوطلبان براساس اطلاعات ارائه شده و فاکتورهای مختلف موجود در جدول رده بندی این برنامه، امتیازی کل را دریافت می کنند و به مدت شش ماه یا 180 روز در جدول رده بندی قرار می گیرند تا زمانی که از اداره مهاجرت این استان دعوت نامه دریافت کنند.

2- دریافت دعوتنامه برای اپلای (Invitation To Apply)

استان بریتیش کلمبیا گزینش های منظم (Draw) و به طور متوسط هر ماه را در برنامه کارآفرینی انجام می دهد. داوطلبانی که برای اپلای دعوت می شوند 4 ماه فرصت دارند تا اپلیکیشن کامل خود را به همراه تمامی مدارک لازم ارائه دهند. داوطلبان می توانند در زمان حضور در جدول رده بندی متقاضیان (Pool) با ارائه یک ایده تجاری جدید (Business Concept)، امتیاز خود را در جدول رده بندی افزایش دهند.

3- بررسی ارزش خالص دارایی

داوطلبانی که دعوتنامه ITA دریافت کرده اند باید دارایی خود را توسط یک مرکز ارزیابی دارایی ها که مورد تایید اداره مهاجرت بریتیش کلمبیا هست، ارزیابی کنند. این بررسی شامل میزان و منبع درآمد و مدارک پشتیبانی است و متقاضی بایستی تمام هزینه های ارزیابی را بپردازد. برای مطالعه کامل مقاله تمکن مالی در برنامه های مهاجرتی کانادا کلیک کنید.

4- ارسال اپلیکیشن نهایی برای دریافت نامزدی استانی (Nomination)

داوطلبان چهار ماه یا 120 روز فرصت دارند پس از دریافت ITA، اپلیکیشن کامل خود را ارسال كنند. ممکن است داوطلبان ملزم به شرکت در مصاحبه شوند. متقاضیان تأیید شده باید قرارداد عملکردی با اداره مهاجرت استان بریتیش کلمبیا امضا کنند. سپس 20 ماه یا 610 روز فرصت دارند تا پیشنهاد بیزنس خود را عملی کنند.

5- ورود به استان بریتیش کلمبیا و تاسیس بیزنس

متقاضیان پذیرفته شده می توانند با دریافت نامه حمایت از استان BC  برای صدور مجوز کار دو ساله در اداره مهاجرت کانادا اقدام کنند. متقاضی و افراد وابسته به او ظرف 12 ماه یا 365 روز پس از دریافت نامه تأییدیه باید با اجازه کار معتبر وارد استان بریتیش کلمبیا شده و 20 ماه برای تاسیس بیزنس از زمان ورود فرصت دارند. در پایان این دوره، داوطلبان باید گزارش نهایی را به برنامه استانی بریتیش کلمبیا ارائه دهند.

6- دریافت Nomination و اقدام برای اقامت دائم

داوطلبانی که شرایط قراداد عملکرد خود را رعایت کنند موفق به دریافت نامزدی استانی از خواهند شد و پس از آن می توانند پرونده خود را به منظور دریافت اقامت دایم کانادا برای خود، همسر و کلیه فرزندان زیر 22 سال برای اداره مهاجرت کانادا (IRCC) ارسال کنند.

نویسنده: پیام پاک مهر

آیا تصمیم دارید در بریتیش کلمبیا بیزنسی را راه اندازی یا خریداری کرده و در نهایت به اقامت دائم کانادا دست یابید؟

فرم ارزیابی سرمایه گذاری در کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

دپارتمان بیزنس پیرسوک خدمات تخصصی اقدام در برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا که یکی از پرطرفدارترین برنامه های دریافت اقامت دایم کانادا است را از ابتدا تا انتها و دریافت اقامت دایم به شما ارایه می دهد. این خدمات شامل مطالعه امکان سنجی، تهیه بیزنس پلن، اقدامات اولیه به منظور راه اندازی یا خرید بیزنس و کلیه خدمات مهاجرتی دریافت اقامت دایم کانادا می باشند.

 

فرم ارزیابی سرمایه گذاری در کانادا

error: Content is protected !!