تحصیل در کانادا ، اطلاعات کامل تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا

فهرست مطالب

تحصیل در کانادا، یکی از بهترین و سریعترین روش های مهاجرت به کانادا

همه چیز در مورد تحصیل در کانادا – شاید  مهمترین سوالی که همه علاقه مندان ادامه تحصیل در کانادا در ابتدا در ذهن خود دارند این است که چرا باید کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد؟ ویزای تحصیلی کانادا چه مزیت هایی نسبت به دیگر کشورها دارد؟ بین اروپا و کانادا چه تفاوتی وجود دارد و کدام یک برای ادامه تحصیل من بهتر است؟ آیا کانادا استاندارهای بالایی برای تحصیل دارد؟ هزینه های تحصیل در کانادا چگونه است؟

همه این سوال ها ابتدا در ذهن علاقه مندان ادامه تحصیل در کانادا ممکن است بوجود آید. اما قطعا بایستی گفت که مهمترین سوالی را که باید از خود پرسید سوال زیر است:

آیا من با ادامه تحصیل در کانادا می توانم اقامت دایم این کشور را دریافت کنم؟ اگر بله، چگونه؟ آیا بعد از اتمام تحصیلات به راحتی می توان در کانادا ماند؟ آیا می توانم قانونی کار کنم؟

در واقع پاسخ به پرسش بالا هدف اصلی و بلند مدت مهاجرت بسیاری از علاقه مندان مهاجرت به کانادا می باشد. متقاضیانی که سال هاست رویای مهاجرت به کشوری خوب و پیشرفته در جهان را دارند و به فکر آرامش و آینده خود و فرزندان خود هستند. حال ابتدا به پرسش مهم بالا پاسخ داده و سپس در ادامه مقاله به سراغ پاسخ به پرسش های نخست خواهیم رفت.

فردی که در کانادا تحصیل کند می تواند پس از تحصیل و بسته به استان محل تحصیل خود برای برنامه های اقامت دایم کانادا اقدام کند. این برنامه ها بسیار متنوع بوده و هر کدام شرایط و ویژگی های خود را دارند ولی نکته مهم اینست که همگی به اقامت دایم کانادا ختم می شوند. به عنوان مثال فردی که در ایران لیسانس خود را گرفته و برای یک دوره 2 ساله کارشناسی ارشد در دانشگاه و یا یک دوره Post Graduate در کالج، ویزای تحصیلی کانادا را دریافت و به کانادا وارد می شود پس از اتمام تحصیلات می تواند مجوز کار 3 ساله بعد از تحصیل (PGWP) را دریافت کند. در این مدت 3 سال فرد می تواند برای کارفرماهای مختلف کار کند و سابقه کار کسب کند. با داشتن تنها 1 سال از این 3 سال سابقه کار، وی می تواند به عنوان مثال برای برنامه تجربه کانادایی (CEC) اقدام کند.

 

تحصیل در کانادا - ویزای تحصیلی کانادا

برخی از مزایای تحصیل در کانادا:

در زیر به برخی از مزیت های تحصیل در کانادا اشاره شده است:

  1. وجود دانشگاهها و کالج های در سطح جهانی و معتبر
  2. میزان شهریه کمتر برای دانشجویان خارجی در مقایسه با کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان و استرالیا
  3. امکان کار برای دانشجو به مدت ۲۰ ساعت در هفته خارج از محیط دانشگاه، و تمام وقت داخل محیط دانشگاه، و همچنین امکان کار تمام وقت دانشجو در تعطیلات بین ترم و تعطیلات تابستان
  4. امکان تحصیل رایگان برای فرزندان دانشجو در مدارس دولتی کانادا
  5. امکان دریافت ویزای کار برای همسر دانشجو به مدت زمان تحصیل دانشجو
  6. امکان دریافت ویزای کار به مدت حداکثر ۳ سال بعد از تحصیل برای دانشجو
  7. امکان ایجاد ارتباطات کاری و کانکشن های مفید با کارفرمایان کانادایی
  8. دریافت امتیاز تحصیل و کار در کانادا به منظور اقدام در برنامه های اقامت دایم مانند برنامه های سیستم اکسپرس اینتری
  9. دریافت امتیاز کار همسر دانشجو در کانادا به منظور اقدام در برنامه های سیستم اکسپرس اینتری
  10. واجد شرایط شدن برای بسیاری از روش های مهاجرتی که به اقامت دایم دانشجو و همسر و فرزندانش ختم می شود مانند روش های PEQ در کبک، OINP در انتاریو و همچنین روش هایی مانند CEC فدرال و برنامه های استانی ساسکاچوان

هزینه های ادامه تحصیل در کانادا چگونه است؟

یکی از مهمترین سوالاتی که در ذهن متقاضیان تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا وجود دارد این است که هزینه های تحصیل در این کشور به صورت حدودی چه میزان است و شامل چه مواردی خواهد شد. اولین موضوعی که فرد باید در نظر گیرد آن است که در کدام شهر کانادا قصد ادامه تحصیل دارد. در واقع هزینه های زندگی و حتی شهریه کالج ها و دانشگاه ها در شهرهای کانادا متفاوت است، بنابراین قدم نخست در تخمین هزینه های زندگی انتخاب شهر و استان مورد نظر برای ادامه تحصیل است. در این مقاله من به مهمترین هزینه هایی که متقاضی برای تحصیل در کانادا در شهر تورنتو و استان انتاریو باید در نظر بگیرد اشاره خواهم کرد. به طور کلی هزینه هایی که متقاضی ویزای تحصیلی کانادا بایستی از ابتدای ورود به کانادا در نظر گیرد شامل موارد زیر است:

هزینه شهریه سالانه کالج یا دانشگاه

هزینه شهریه موسسات آموزشی بین 14 تا بالای 20 هزار دلار کانادا در سال بسته به کالج یا دانشگاه محل تحصیل می باشد. البته در مورد کالج های دولتی و معتبر استان انتاریو می توان هزینه های شهریه سالانه را بین 14 تا 17 هزار دلار در نظر گرفت.

هزینه مسکن

600 تا 1000 دلار کانادا برای اجاره ماهانه اتاق برای افراد مجرد

1200 تا 1600 دلار کانادا برای اجاره ماهانه بیسمنت یک خوابه یا دوخوابه

1300 تا 1900 دلار کانادا برای اجاره ماهانه آپارتمان Rental یا Condo یک خوابه

2000 دلار با بالا برای اجاره ماهانه آپارتمان های Rental یا Condo دوخوابه یا Townhouse

توجه شود که هزینه های اجاره مسکن در شهرهای اطراف تورنتو مانند Waterloo ، London ، Hamilton و یا شهرهای دیگر کمتر از تورنتو و حومه می باشد.

هزینه خرید وسایل اولیه منزل

اگر منزلی که اجاره می کنید مبله (Furnished) نباشد بایستی وسایل منزل و آشپزخانه را خودتان تهیه کنید. حتی اگر منزل مبله نیز باشد بایستی در ابتدا هزینه ای را برای خرید برخی وسایل منزل و آشپزخانه بر اساس نیاز خود در نظر بگیرید.

به صورت تخمینی می توان گفت شما با خرید از فروشگاه هایی مانند IKEA و از این قبیل فروشگاه های نسبتا ارزان می توانید با حدودا 1500 تا 3000 دلار کل وسایلی که لازم دارید مانند تخت خواب و ملزومات، مبل 2 یا سه نفره، میز غذاخوری و صندلی ها و همچنین وسایل ضروری آشپزخانه را خریداری کنید. البته ممکن است با کمتر از 1500 دلار نیز بتوانید وسایل لازم و ضروری را تهیه کنید که این بستگی به نیاز شما خواهد داشت.

هزینه رفت و آمد

هزینه رفت و آمد با سیستم حمل و نقل عمومی برای یک نفر حداقل حدودا 200 دلار در ماه و برای 2 نفر با در نظر گرفتن خرید 2 کارت ماهیانه سیستم حمل و نقل حداقل 400 دلار کانادا خواهد بود. البته دانشجویان از تخفیف دانشجویی برای خرید کارت ماهیانه سیستم حمل و نقل در تمامی کانادا بهره مند خواهند شد.

هزینه خوراک و پوشاک

هزینه خورد و خوراک و پوشاک در کانادا نسبت به دیگر هزینه ها کمتر است و می توان گفت برای 2 نفر با در نظر گرفتن صرفه جویی های لازم در دوران دانشجویی در بازه 400 تا 600 دلار کانادا در ماه قرار دارد. البته اگر اهل رستوران رفتن هستید باید حتما این هزینه را بالاتر در نظر بگیرید.

سطح زبان انگلیسی چه میزان در دریافت پذیرش تحصیلی مهم است؟

زبان رسمی انگلیسی (و یا در برخی دانشگاه های محدود استان کبک فرانسه) است و قطعا برای دریافت پذیرش بهتر است متقاضی در آزمون های زبان انگلیسی مانند آیلتس آکادمیک، تافل و یا PTE شرکت کرده و نمره لازم را کسب کند. این نمره در مورد آزمون آیلتس آکادمیک و برای بسیاری کالج ها و دانشگاه ها اورال 6.5 است. اگر فرد در آزمون زبان شرکت نکند و بدون مدرک زبان برای دریافت پذیرش اقدام کند، دانشگاه و یا کالج به وی پذیرش مشروط به گذراندن دوره زبان پیش را خواهد داد و بایستی پس از ورود به کانادا ابتدا در دوره های زبان شرکت کند و پس از گذراندن این دوره ها وارد رشته اصلی خود شده و تحصیل را شروع کند. همچنین بدون نمره زبان، شانس دریافت ویزای تحصیلی کانادا برای متقاضی (و در صورت متاهل بودن همسر و فرزندان وی) نیز کاهش می باید.

آیا هر زمانی که اراده کنم می توانم از کالج ها و دانشگاه های کانادا پذیرش بگیرم؟

خیر، دانشگاه ها و کالج های کانادا نیز مانند بسیاری از کشورهای تراز اول، برای پذیرش دانشجویان خود مهلت اپلای (Deadline) دارند. به طور کلی شروع ترم های تحصیلی در کانادا یا سپتامبر هر سال است و یا زمستان هر سال، البته برخی از دانشگاه ها و کالج ها برای ترم بهار هم پذیرش صادر می کنند. همچنین ظرفیت پذیرش دانشجو برای ترم سپتامبر بسیار بیشتر از ظرفیت پذیرش برای ترم زمستان و بهار می باشد.

حال اگر فرض کنیم فرد بخواهد برای ترم زمستان سال 2021 وارد دانشگاه یا کالج های کانادا شود بایستی در بازه زمانی ماه May تا August سال 2020 برای دریافت پذیرش تحصیلی اقدام کند. این رویه در همه سال ها به همین شکل تکرار می شود.

اگر فرد بخواهد برای ترم سپتامبر 2021 وارد دانشگاه یا کالج شود نیز بایستی در بازه زمانی October 2020 تا February 2021 برای دریافت پذیرش اقدام کرده و مدارک خود را ارسال کند.

در پایان بایستی گفت که یقینا ادامه تحصیل نیازمند برنامه ریزی دقیق و مشخص کردن اهداف آینده است و در کنار آن نیز بایستی برای ارتقا سطح زبان تلاش کرد ولی به طور حتمی می توان گفت که اگر متقاضی شرایط ادامه تحصیل در این کشور را داشته باشد یکی از بهترین راه های مهاجرتی به کشور کاناداست.

پیرسوک برای متقاضیان تحصیل در کانادا پکیج خدمات جامع دریافت پذیرش از کلیه کالج ها و دانشگاه های معتبر کانادا و همچنین اقدام برای ویزای تحصیلی کانادا و ویزای همراهان را ارایه می دهد. 

ما برای تحصیل و موفقیت شما در کانادا برنامه دقیق داریم و در راه مهاجرت تحصیلی در کنار شما خواهیم بود.

 

آیا تصمیم دارید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرده و سپس به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی ادامه تحصیل در کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی تحصیل در کانادا


error: Content is protected !!