تحصیل در کبک و دریافت اقامت دایم کانادا

فهرست مطالب

دریافت اقامت دایم کانادا بوسیله تحصیل در کبک


 

بررسی واجد شرایط بودن در برنامه تجربه کبکی PEQ 

همانطور که قبلا اشاره شد یکی از روشهای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در دانشگاهها و یا کالج ها میباشد که پس از اتمام تحصیل بسته به نوع مقطع تحصیلی و شرایط مرتبط به آن اقدام به درخواست برای اقامت دائم میکنید.

یکی‌از سریع ترین و منحصر فردترین‌ این‌ روشها از طریق برنامه مهاجرتی متخصص استان کبک میباشد که افراد ۶ ماه مانده به اتمام رساندن تحصیل در یکی از مقاطع دکترا، فوق لیسانس، لیسانس ،دوره های کالج و یا دورهای فنی‌حرفه ای در موسسات آموزشی استان کبک واجد شرایط اقدام و دریافت اجازه اقامت در استان کبک (CSQ)، و پس از آن اقدام برای اخذ اقامت دایم کانادا می باشند.

شرایطی که متقاضی بایستی جهت اقدام از این روش مهاجرتی داشته باشد شامل:

1- اقامت حداقل نیمی از دوران تحصیلی در استان کبک
2- اقدام نسبت به گرفتن CSQ در زمانیکه حداقل ۶ ماه به اتمام‌دوره تحصیل باقی مانده است
3- دارا بودن حداقل سن ۱۸ سال و دارای پاسپورت معتبر
4- ارائه حد متوسط زبان فرانسه سطح (B2)در مهارت مکالمه و شنیداری

 

در این برنامه مهاجرتی نیز مانند ویزای تحصیلی، مادر یا پدر جهت همراهی فرزندان‌خود میتوانند اقدام‌ به گرفتن‌ویزای توریستی نموده و فرزندان خود را که جوانتر هستند همراهی نمایند.


مراحل رسیدن به CSQ که در این‌روش مهمترین قدم‌جهت رسیدن به اقامت دائم میباشد شامل ۵ مرحله میباشد:

  • مرحله اول : گرفتن نامه پذیرش از یکی از موسسات تحصیلی مورد تایید استان کبک که شامل دانشگاهها، کالج ها ویا موسسات فنی‌حرفه ای میشوند.

نکته ی مهمی را که بایستی در‌مورد رشته های فنی حرفه ای در نظر گرفت آن است که تنها رشته هایی واجد شرایط اخذ csq هستند که دارای حداقل ۱۸۰۰ ساعت تحصیلی بوده، این ‌نکته را نیز بایستی مد نظر قرار داد که به هیچ عنوان نمی توان دو دوره تحصیلی کمتر از ۱۸۰۰ ساعت را با هم جمع کرد.

  • مرحله دوم: گرفتن سرتیفیکیت پذیرش کبک یا CAQ با ارایه مدارک لازم
  • مرحله سوم : ارسال مدارک لازم جهت گرفتن ویزای تحصیلی Study Permit
  • مرحله چهارم: پس از صدور CSQ می توان به راحتی و با ارایه مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت دایم اقدام کرد.
  • مرحله پنجم : در صورتی که متقاضی بخواهد در مدت زمان بین CSQ و گرفتن اقامت دایم در کانادا حضور داشته باشد می تواند جهت صدور ویزای کار موقت اقدام کند.


در لینک زیر با چگونگی مراحل این روش بیشتر آشنا خواهید شد:

http://www.immigration-quebec.gouv.qc.ca/en/immigrate-settle/students/stay-quebec/application-csq/students-peq/index.html

error: Content is protected !!